Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Moda Tasarımı | |
Kod | MDT208 |
Ad | Moda Sunum Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye kişisel protfolyo hazırlamanın önem, kavram ve yöntemlerini kullanma becerisini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Grafiksel tekstil sunum tekniklerini ve prensiplerini sıralayarak, Tasarımın, kavramdan ürüne dönüşümünü tasvir eden etkili sunum hazırlayabilir. Kişisel portfolyo hazırlamanın önemini öğrenir.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Çeşitli Megep modülleri. Vitrin Düzenleme, Defile, Koreagrafi gibi.
Notlar
Nur Sezgin, Moda Tasarımcıları için Vizyon
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ürün Sunma tekniklerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Ürün sunarken gerekli elektronik ortamları inceler. |
ÖÇ03 | Moda Günleri, Sergi Vb. katılmak için gerekli unsurları öğrenir. |
ÖÇ04 | Defile ve vitrin hazırlamayı öğrenir. |
ÖÇ05 | Koleksiyon sunumu için katalog hazırlar. |
ÖÇ06 | Portfolyö için gerekli malzemeleri hazırlar. |
ÖÇ07 | Portfolyö konusunu belirler. |
ÖÇ08 | Portfolyö tasarımı ve sunumu yapabilme becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikleri analiz eder. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alma ve takım çalışmalarında etkin olarak çalışır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanma yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmaları sürecini planlar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini analiz eder ve uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma süreçlerini değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturur ve yeni tasarımlar hazırlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | 4 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularını değerlendirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarım tekniklerinin seçer ve uygular. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretimi konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ürün Sunma teknikleri hakkında genel bilgiler | Ders hakkında ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ürün sunarken gerekli elektronik ortamların incelenmesi ve belirlenmesi | ilgili bölümün okunması, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Fuara katılmak için gerekli unsurların incelenmesi | ilgili bölümün okunması, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Moda Günleri, Sergi Vb. katılmak için gerekli unsurların incelenmesi | ilgili bölümün okunması, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Defile hazırlarken gerekli unsurların incelenmesi | ilgili bölümün okunması, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Vitrin hazırlarken gerekli unsurların incelenmesi | ilgili bölümün okunması, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Katalog hazırlarken gerekli unsurların incelenmesi | ilgili bölümün okunması, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Portfolyö türünü belirlenmesinde dikkat edilmesi gereken hususların incelenmesi | ilgili bölümün okunması, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Portfolyö için gerekli malzemenin seçilmesi | ilgili bölümün okunması, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
11 | Portfolyö konu araştırmaları yapılması | ilgili bölümün okunması, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Portfolyö konusunu belirlenmesi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yaratıcı Portfolyö Tasarımı Yapılması | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | Portfolyö Tasarımının düzenlenmesi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
15 | Portfolyö Sunumu Yapmak | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu | Değerlendirme yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |