Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Moda Tasarımı | |
Kod | MDT226 |
Ad | Giysi Tasarımı-II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenci bu dersin sonunda model ve modelin tamamlayıcı öğelerinin (aksesuar) moda anlayışına uygun olarak çizgi ve renklerle nasıl oluşacağını öğrenir.
Dersin İçeriği
Kumaş kıvrımları ve düşüşleri incelenerek, düşünülen modelin ilk ve genel görüntü çiziminin yapılması ve çizimi yapılan modelde bulunabilecek tüm detaylar belirtilmesiyle maliyet hesabının yapılabilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Moda Resmi ve İllüstrasyonu, Desen ve Giysi Tasarımı 1 derslerini başarı ile tamamlamış olmak.
Kaynaklar
Naciye Baş, Stilistlik, Seamen,Julian; Moda Tasarımı Çizim Dersleri Nur Sezgin, Stilistlik ve Moda Tasarım Çizimleri
Notlar
Simon Seivewright, Moda Tasarımında Araştırma ve Tasarım. Clare Buckley, Moda Tasarımında Stil Yaratmak. Rüzgar Mira Okan, Kendi Stilini Yarat
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seçilen temaya göre tasarım panosu hazırlar. |
ÖÇ02 | Model geliştirme ve modelden model geliştirme yapar. |
ÖÇ03 | Seçilen modelin artistik çizimini ve teknik çizimini yapar. |
ÖÇ04 | Modele uygun aksesuar çizimi yapar. |
ÖÇ05 | Seçilen modellerin temel kalıbını ve model uygulamalı kalıbını hazırlar. |
ÖÇ06 | Çeşitli dikim tekniklerini kullanarak tasarlanan modelin dikimini yapar. |
ÖÇ07 | Çalışmalarını bir araya toplayacak olan portfölyeyi düzenler. |
ÖÇ08 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların sunumunu hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikleri analiz eder. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alma ve takım çalışmalarında etkin olarak çalışır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahiptir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanma yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmaları sürecini planlar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini analiz eder ve uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma süreçlerini değerlendirir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturur ve yeni tasarımlar hazırlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | 4 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularını değerlendirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarım tekniklerinin seçer ve uygular. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretimi konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme | Araştırma yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Vücut konstrüksiyonunu öğrenme | Araştırma yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
3 | Vücut konstrüksiyonunu çizebilme | Araştırma ve uygulama yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
4 | Modelin ilk görünümünün çizimi | Uygulama ve çizim yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
5 | Modelin genel görüntüsünün çizimi | Uygulama ve çizim yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Modelde bulunan detayların belirlenmesi | Uygulama ve çizim yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Modelde bulunan detayların çizimi | Uygulama ve çizim yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Modele uygun olarak kalıp hazırlama ve geliştirme | Uygulama ve çizim yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kumaşların belirlenmesi | Araştırma ve uygulama yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
11 | Aksesuarların belirlenmesi | Araştırma ve uygulama yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
12 | Modelin fiyat analizi. | Araştırma ve uygulama yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
13 | Ürünün hazırlanması | Uygulama yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
14 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların bir araya getirilmesi | Uygulama yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Anlatım |
15 | Sunum dosyası hazırlamak | Uygulama yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu | Değerlendirme yapılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,04 | ||
AKTS | 4 AKTS |