ARY702 Genel Arkeoloji II (Z)

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ARY702
Ad Genel Arkeoloji II (Z)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ELİF GENÇ


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, arkeolojinin temel kavramlarını tanıtmak ve öğrencinin arkeoloji alanındaki eksik bilgilerini tamamlamaktır.

Dersin İçeriği

Anadoluda Neolitik Dönemden itibaren gelişen kültürlerin mimarisi, sanatı, ölü gömme gelenekleri ve bölgeler arası ilişkileri anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Sagona, A.- Zimansky, P. 2015, Arkeolojik Veriler Işığında Türkiye'nin En Eski Kültürleri, MÖ 1.000.000-550, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul.

Notlar

V. Sevin 2003 Eski Anadolu ve Trakya, Başlangıcından Pers Egemenliğine kadar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Anadolu kronolojisini bilir
ÖÇ02 Anadolu'nun kültürel coğrafyasını tanır
ÖÇ03 Dönemler arası değişimi analiz eder
ÖÇ04 Arkeolojik eserleri tasnif eder
ÖÇ05 Arkeolojik eserleri tarihler
ÖÇ06 Anadolu kültürlerini çevre kültür bölgeleri ile karşılaştırır
ÖÇ07 Plastik sanat eserlerini yorumlar
ÖÇ08 Anadolu sanatını dönemlere göre yorumlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji alanında lisans eğitiminde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili güncel bilgilere sahip olur. 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeoloji ile ilgili temel kavramları açıklar. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeoloji alanında disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji alanında edindiği uygulamalı yöntem ve teknikleri kullanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgileri etik kurallar çerçevesinde ele alır. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çukurova bölgesi kültürlerini tanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çukurova ile çevre kültür bölgeleri arasındaki ilişkileri tanımlar. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çukurova bölgesinin kültürel gelişimini açıklar. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeoloji alanıyla ilgili verileri toplar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarını tanımlar. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili edindiği bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırma problemlerine uygun çözüm önerileri geliştirir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve tecrübelerini arazi ve laboratuvar çalışmalarında uzman düzeyinde kullanır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Arkeoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde çalışma ve projeler yürütür.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Akeramik Neolitik dönem kültürleri Sagona, A.- Zimansky, P. 2015, Arkeolojik Veriler Işığında Türkiye'nin En Eski Kültürleri, M.Özdoğan-N.Başgelen (edt) 2007, Türkiye'de Neolitik Dönem; M.Özdoğan-H. Hauptmann-N.Başgelen (edt) 2003, Köyden Kente Yakındoğuda ilk yerleşimler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Seramikli Neolitik dönem kültürleri Sagona, A.- Zimansky, P. 2015, Arkeolojik Veriler Işığında Türkiye'nin En Eski Kültürleri, M.Özdoğan-N.Başgelen (edt) 2007, Türkiye'de Neolitik Dönem; M.Özdoğan-H. Hauptmann-N.Başgelen (edt) 2003, Köyden Kente Yakındoğuda ilk yerleşimler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Neolitik dönem mimarisi, sanatı ve ölü gömme geleneği. Sagona, A.- Zimansky, P. 2015, Arkeolojik Veriler Işığında Türkiye'nin En Eski Kültürleri, M.Özdoğan-N.Başgelen (edt) 2007, Türkiye'de Neolitik Dönem; M.Özdoğan-H. Hauptmann-N.Başgelen (edt) 2003, Köyden Kente Yakındoğuda ilk yerleşimler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Kalkolitik Çağ kültürleri Sagona, A.- Zimansky, P. 2015, Arkeolojik Veriler Işığında Türkiye'nin En Eski Kültürleri, M.Özdoğan-N.Başgelen (edt) 2007, Türkiye'de Neolitik Dönem; M.Özdoğan-H. Hauptmann-N.Başgelen (edt) 2003, Köyden Kente Yakındoğuda ilk yerleşimler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Kalkolitik Çağ mimari Sagona, A.- Zimansky, P. 2015, Arkeolojik Veriler Işığında Türkiye'nin En Eski Kültürleri, M.Özdoğan-N.Başgelen (edt) 2007, Türkiye'de Neolitik Dönem; M.Özdoğan-H. Hauptmann-N.Başgelen (edt) 2003, Köyden Kente Yakındoğuda ilk yerleşimler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Kalkolitik Çağ ölü gömme adetleri Sagona, A.- Zimansky, P. 2015, Arkeolojik Veriler Işığında Türkiye'nin En Eski Kültürleri, M.Özdoğan-N.Başgelen (edt) 2007, Türkiye'de Neolitik Dönem; M.Özdoğan-H. Hauptmann-N.Başgelen (edt) 2003, Köyden Kente Yakındoğuda ilk yerleşimler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Kalkolitik Çağ sanat eserleri Sagona, A.- Zimansky, P. 2015, Arkeolojik Veriler Işığında Türkiye'nin En Eski Kültürleri, M.Özdoğan-N.Başgelen (edt) 2007, Türkiye'de Neolitik Dönem; M.Özdoğan-H. Hauptmann-N.Başgelen (edt) 2003, Köyden Kente Yakındoğuda ilk yerleşimler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Erken Tunç Çağı kültürleri, mimari ve sanat eserleri. Sagona, A.- Zimansky, P. 2015, Arkeolojik Veriler Işığında Türkiye'nin En Eski Kültürleri, V.Sevin 2003 Eski Anadolu ve Trakya, Başlangıcından Pers Egemenliğine kadar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Erken Tunç Çağı kültürleri, ölü gömme adetleri. Sagona, A.- Zimansky, P. 2015, Arkeolojik Veriler Işığında Türkiye'nin En Eski Kültürleri, V.Sevin 2003 Eski Anadolu ve Trakya, Başlangıcından Pers Egemenliğine kadar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Orta Tunç Çağı kültürleri. T.Özgüç 2005 Kültepe-Kaniş Neşa; Anatolia's Prologue Kultepe Kanish Karum 2010 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Geç Tunç Çağı kültürleri, sanat eserleri. V.Sevin 2003 Eski Anadolu ve Trakya, Başlangıcından Pers Egemenliğine kadar, Hititler ve Hitit İmparatorluğu Bin Tanrılı Halk (2002) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Geç Tunç Çağı kültürleri, mimari ve anıtlar. Sagona, A.- Zimansky, P. 2015, Arkeolojik Veriler Işığında Türkiye'nin En Eski Kültürleri, V.Sevin 2003 Eski Anadolu ve Trakya, Başlangıcından Pers Egemenliğine kadar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Demir Çağ kültürleri, mimari Sagona, A.- Zimansky, P. 2015, Arkeolojik Veriler Işığında Türkiye'nin En Eski Kültürleri, V.Sevin 2003 Eski Anadolu ve Trakya, Başlangıcından Pers Egemenliğine kadar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel Değerlendirme Genel Tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yıl Sonu Sınavı Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yıl Sonu Sınavı Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 02:48