Genel Bilgi
Kod | ARY701 |
Ad | Genel Arkeoloji I(Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Lisans düzeyinde öğrenilmiş olan bilgilerin bu safhada daha ayrıntılı çalışılması, araştırılması ve tartışılmasıdır.
Dersin İçeriği
Önasya uygarlıklarının araştırılması
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Ders materyali
Notlar
Renfrew,C.-Bahn, P 2017, Arkeoloji, Kuramlar, Yöntemler ve Uygulama, İstanbul
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Anadolu uygarlıklarını tanır. |
ÖÇ02 | Anadolu uygarlıklarının gelişimi hakkında tartışır. |
ÖÇ03 | Anadolu uygarlıkları ve çevre kültürleriyle ilişki kurar. |
ÖÇ04 | Mezopotamya uygarlıklarının Anadolu ile ilişkilerini yorumlar. |
ÖÇ05 | Anadolu'nun jeomorfolojisi ile kentlerin ilişkisini değerlendir. |
ÖÇ06 | Anadolu kronolojisini bilir |
ÖÇ07 | Plastik sanat eserlerini yorumlar |
ÖÇ08 | Dönemler arası değişimi analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji alanında lisans eğitiminde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili güncel bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeoloji ile ilgili temel kavramları açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeoloji alanında disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji alanında edindiği uygulamalı yöntem ve teknikleri kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri etik kurallar çerçevesinde ele alır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çukurova bölgesi kültürlerini tanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çukurova ile çevre kültür bölgeleri arasındaki ilişkileri tanımlar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çukurova bölgesinin kültürel gelişimini açıklar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeoloji alanıyla ilgili verileri toplar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarını tanımlar. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili edindiği bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma problemlerine uygun çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve tecrübelerini arazi ve laboratuvar çalışmalarında uzman düzeyinde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Arkeoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde çalışma ve projeler yürütür. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Neolitik çağ ile ilgili yeni oluşumlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Göbekli Tepe kültürü | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Anadolu'da Kalkolitik çağ | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Kalkolitik çağ yerleşimleri | makale okunması ve eleştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Erken Tunç Çağında Anadolu | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Erken Tunç Çağında kentler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Değerlendirme | Soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara sınav | ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Anadolu'nun tarihi çağlara girişi | makale okunması ve eleştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Karum çağında Anadolu | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Hitit devletinin kuruluşu ve gelişmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Hitit devletinin siyasi politikası | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Hititler devrinde Anadolu | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Hititlerin yıkılışına neden olan faktörler | makale okunması ve eleştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | genel değerlendirme | soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yıl sonu sınavı | ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yıl sonu sınavı | ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |