Genel Bilgi
Kod | ARY718 |
Ad | Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği II (Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Ensitü Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Akademisyen adaylarına bilimsel araştırma yöntemlerini öğretmek ve yayın etiği konusunda bilgilenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bilimsel araştırma ilkeleri ve yayın etiği kurallarının irdelenmesi
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
ders materyali
Notlar
Karagöz, Y.-Mesci, . (Eds) 2019, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel araştırmadaki temel kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Özgün araştırma konusunu belirleyerek araştırma parametrelerini tanır. |
ÖÇ03 | Araştırmada kullanılabilecek veri toplanmasındaki yöntemleri araştırır. |
ÖÇ04 | İnternette araştırma konusu ile ilgili bilgilere nasıl ulaşılabileceğini değerlendirir. |
ÖÇ05 | Araştırma sonucu elde ettiği verileri yorumlar. |
ÖÇ06 | Yayın etiği ve temel kavramları hatırlar |
ÖÇ07 | Araştırma raporunu etik kurallara göre değerlendirir |
ÖÇ08 | Bilimsel yayınları analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji alanında lisans eğitiminde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili güncel bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeoloji ile ilgili temel kavramları açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeoloji alanında disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapar. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji alanında edindiği uygulamalı yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri etik kurallar çerçevesinde ele alır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çukurova bölgesi kültürlerini tanır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çukurova ile çevre kültür bölgeleri arasındaki ilişkileri tanımlar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çukurova bölgesinin kültürel gelişimini açıklar. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeoloji alanıyla ilgili verileri toplar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarını tanımlar. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili edindiği bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma problemlerine uygun çözüm önerileri geliştirir. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve tecrübelerini arazi ve laboratuvar çalışmalarında uzman düzeyinde kullanır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Arkeoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde çalışma ve projeler yürütür. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmada temel kavramlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Bilimsel Araştırmada Planlama | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Bilimsel Veri Toplama ve Ölçme Yöntemleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Bilimsel Makale Yazımı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Öncelikli çalışma alanlarının saptanması | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Değerlendirme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara sınav | ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Araştırma Projesi Yazımı | makale okunması ve eleştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Etik ve Bilimsel Araştırmada Temel Etik İlkeler | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | TÜBİTAK Araştırma Ve Yayın Kurulu Yönetmeliği | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | YÖK Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Araştırmada Etik Dışı Davranışlar ve Etik İhlalleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Etik ihlallerin tespitinde izlenecek yollar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Tartışma ve genel değerlendirme | Soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yıl sonu sınavı | ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | yıl sonu sınavı | ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |