Genel Bilgi
Kod | ILEM834 |
Ad | Yapay Zeka ve Medya Araştırmaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Serkan BULUT |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, doktora öğrencilerine yapay zeka teknolojilerinin iletişim araştırmaları üzerindeki etkilerini kapsamlı bir şekilde inceleme fırsatı sunmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste, yapay zekanın teorik temelleri, uygulamaları ve iletişim alanındaki etkileri, etik meseleler ve geleceğe yönelik tartışmalar ele alınacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Russell, S. J., & Norvig, P. (2016). Artificial intelligence: A modern approach. Malaysia: Pearson Education Limited. Gilbert, N., & Conte, R. (1995). Artificial societies. Taylor & Francis.
Notlar
West, D. M., & Allen, J. R. (2018). How artificial intelligence is transforming the world. Report. April, 24, 2018.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yapay zeka ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Medya ve yapay zeka etkileşim süreçlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Medya organizayonları için yapay zeka teknolojlerinin önemini açıklar. |
ÖÇ04 | Tapay zeka ile medya araştırmaları konusunda temel yöenlimleri bilir. |
ÖÇ05 | Medya ve yapay zeka ilişkisini ele alan çalışma önerileri sunabilir. |
ÖÇ06 | Medya araştırmalrı konusunda eleştirel sorgulama yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Belirsiz | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | 4 |
PÖÇ04 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Belirsiz | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | 4 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. Ders, konferans ve seminer verme becerisi edinir. | 4 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kaynakların tanımı ve giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Yapay zekaya giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Terihsel olarak yapay zeka | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Kavramsal olarak yapay zeka | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Medyada yapay zeka teknolojileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Bir olgu olarak robot habercilik | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Yapay zeka ve etik | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Yapay zeka ve aktör ağ kuramı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Yapay zeka ve büyük veri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Yapay zeka ve gözetim | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Yapay zeka ve algoritma toplumu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Posthumanizm ve transhumanizm | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Yapay zeka ve Toplum 5.0 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Öneri geliştirme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 5 | 65 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |