Genel Bilgi
Kod | ILEM740 |
Ad | Yeni Medya Teorileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVDA ÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEVDA ÜNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yeni ve etkileşimli medyanın çağdaş toplumdaki rolünü anlamak ve analiz etmek için kritik teorik yaklaşımları eleştirel olarak incelemek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste, yeni medya teknolojilerinin gelişimi, dijital kültürün yapısal dönüşümleri, medya kullanımları, etkileşim biçimleri ve toplumsal etkileri incelenecek; yeni medya teorileri, temel kavramlar, eleştirel yaklaşımlar ve analitik araçlar tanıtılarak, dijital çağda medya pratiklerinin anlaşılması ve tartışılması konuları işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Yeni Medya Kuramları, Prof. Dr. Filiz Aydoğan (Ed.), Der Yayınları, 2019., Jenkins, H. (2006). Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. Castells, M. (2009). The Rise of Network Society. Wiley.
Notlar
Manovich, Lev. The Language of New Media, MIT, 2001.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yeni medya teorilerinin temel kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Dijital dönüşüm süreçlerini analiz eder. |
ÖÇ03 | Yeni medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik etkilerini karşılaştırır. |
ÖÇ04 | Sosyal medya platformlarının iletişim stratejilerini yorumlar. |
ÖÇ05 | Toplum ve teknoloji arasındaki ilişkileri ve etkileşimleri tanımlar. |
ÖÇ06 | Ağ toplumu ve dijital kültür kavramlarını ilişkilendirir. |
ÖÇ07 | Yeni medya etiği ile ilgili sorunları tartışır. |
ÖÇ08 | Dijital okuryazarlık becerilerini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin işlenişinin ve planının tanıtılması | Ders kaynaklarını tanıtma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yeni Medya Kavramı ve Temel Teorilere Giriş | Yeni medya kavramı ve temel teoriler hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Dijital Dönüşüm ve Yeni Medyanın Evrimi | Dijital dönüşüm süreçleri hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | Yeni Medya ve Toplumsal Etkiler | Yeni medyanın toplumsal etkileri hakkında makaleler inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Yeni Medya ve Kültürel Etkiler | Yeni medyanın kültürel etkileri hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
6 | Yeni Medya ve Ekonomi: Dijital Ekosistem | Dijital ekonomi ve yeni medya ilişkisi hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Sosyal Medya ve İletişim Stratejileri | Sosyal medya platformlarının iletişim stratejileri hakkında örnekler inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Ağ Toplumu ve Dijital Kültür | Ağ toplumu ve dijital kültür kavramları hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
10 | Yeni Medya ve Etik Sorunlar | Yeni medya etiği ile ilgili makaleler inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Yeni Medya ve Siyaset: Dijital Aktivizm | Dijital aktivizm örnekleri hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Yeni Medya ve Sanat: Dijital Sanat ve İçerik Üretimi | Dijital sanat ve içerik üretimi örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Yeni Medya ve Eğitim: Dijital Öğrenme Ortamları | Dijital öğrenme ortamları hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Dijital İletişim Stratejileri ve Uygulamaları | Dijital iletişim stratejileri hakkında örnekler inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Yeni medya teorilerinde yeni kavramlar | Yeni kavramlara ilgili araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci proje sunumları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |