Genel Bilgi
Kod | ILEM734 |
Ad | Siyasal İletişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders politik iletişimin temel kavramlarını tanıtmaktadır. Bu kavramlar ders boyunca geleneksel kitle iletişim araçları (televizyon, radyo, basın) ve etkileşimli çevrimiçi medya bağlamında nasıl uyguladıklarını karşılaştırılacaktır.
Dersin İçeriği
Ders, geleneksel medya ile etkileşimli dijital medyanın politik kullanımları ve teorik, ampirik problemleri değerlendirmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Graber, D.A.(1981). “Political Language”, Handbook of Political Communication, Nimmo & Sanders (Ed), Beverly Hills:Sage Publications, 195-223
Notlar
Kapani, M.(2009). Politika Bilimine Giriş, Ankara: Bilgi Yayınevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci politika bilimi ile iletişim arasındaki ilişkiyi kurabilecektir. |
ÖÇ02 | Politik iletişimin araçlarını öğrenecektir. |
ÖÇ03 | Politik iletişimin çalışma alanın sınır ve imkanlarını değerlendiriebilecektir. |
ÖÇ04 | Genel kavramsal çerçeve geliştirecektir. |
ÖÇ05 | Öğrenci siyaset bilimine genel giriş yapabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | kaynakları anlatma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Temel kavramlar: siyaset, devlet, egemenlik, özgürlük, yurttaşlık, otorite, ideoloji, siyasal iktidar, Yunan siyasal düşüncesi | M. Kapani, Politika Bilimine Giriş, s. 13-32 , sf 111-127 G. Poggi, Modern Devletin Gelişimi, s. 15-30 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Medya ve demokrasi arasındaki ilginin kurulduğu siyasal iletişime yansımalarının izlenmesi | Ulrich Beck, Siyasallığın İcadı, 199-233 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Habermasın kamusal alan düşüncesi ve bunun siyasetle ilgisinin değerlendirilmesi. | Juurgen Habermas, The Structural Change of the Public Sphere. Cambridge MIT Press 1989, 1, 43. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | medya sistemlerinde normatife ve analitik yaklaşımların politik iletişimle ilişkisi | Hallin, Daniel C. And Paolo Mancini. 2004. Comparing media systems: three models of media and politics. Cambridge, UK; New York: Cambridge University Press, pp. 1-45 and 296-306. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Siyasi iletişimin iletişim çalışmalarına etkisi | Jurgen Habermas, Political Communication in Media Society, Does Democracy Still Enjoy an Epistemic Dimension, The Impact of Normative Theory on Empirical Research, Communication Theory, Volume 16, Issue 4, 1 November 2006, Pages 411, 426 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Popülizm ve medya. | Gurevitch, M., Coleman, S., Blumler, J. G. (2009). Political communication, Old and new media relationships. The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science, 625(1), 164-181. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Popülizm ve medya II | Yılmaz Z (2017). Popülizm, Halk ve Demokrasi, Temsili Demokrasinin Açmazları ve Radikal Demokratik Bir Popülizmin İmkanları. Mülkiye Dergisi, 41 (1), 33,65. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | interaktif medyanın siyasal iletişim süreçlerine yöndeşmesi | Blumler, J. G., Gurevitch, M. (2001). The new media and our political communication discontents, Democratizing cyberspace. Information, Communication , Society, 4(1), 1-13. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Siyasal İletişim uygulamaları | Darren G Lilleker Key Concepts in Political Communication, Ekitap Sage Publications 224 sayfa | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Politik iletişim ve reklam | Brian McNair, 2012 Introduction to Political Communication ROUTLEDGE | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Politik iletişim ve pazarlama | Brian McNair, 2012 Introduction to Political Communication ROUTLEDGE | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Politik iletişim ve yeni medya kullanımı | Stieglitz, S. Dang-Xuan, L. Soc. Netw. Anal. Min. (2013) 3: 1277. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | genel değerlendirme | Blumler, J. G., Kavanagh, D. (1999). The third age of political communication: Influences and features. Political communication, 16(3), 209-230. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Portfolyo |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |