Genel Bilgi
Kod | ILEM727 |
Ad | Kültürlerarası İletişim Tartışmaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR |
Dersin Amacı / Hedefi
Kültürlerarası İletişim alanındaki tartışmalar hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi, ulusal ve uluslararası süreç, gelişme ve sorunları, tarih ve gelecek perspektifinde, bilimsel yöntemlerle tanımlama, anlamlandırma, analiz etme bilgi ve becerisi kazandırılması. Bu derste kültürlerarası iletişimin ihmal edilen toplumsal, politik ve sosyo-politik boyutları tartışmaya açılarak kültürlerarası iletişim konusunda eleştirel bir perspektif kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kültürlerarası iletişim alanında yapılan çalışmalar ve bu alana ilişkin yaklaşımların incelenmesi. Kültürlerarası iletişimle ilgili temel kavramlar ve kültürlerarası iletişimin ilgilendiği sorunların analizi. Kültürlerarası iletişim ile ilgili temel teoriler ve yaklaşımlar. Kültürlerarası iletişimin toplumsal, politik ve sosyo-psikolojik boyutları üzerinde inceleme ve araştırma..
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kültürlerası İletişim, Editör: İlker Özdemir ve Sefer Yetkin Işık, Siyasal Kitabevi Yayınları, 2022
Notlar
Gordon W. Allport, Önyargının Doğası, Sakarya Üniversitesi, Kültür Yayınları/William Gudykunst, Farklılıklar Arasında Köprü Kurmak , Kırmızı Yayınları, 2014/Ders Notları ve Sunumlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültürlerarası farklılıkların iletişime olan etkilerinin değerlendirir. |
ÖÇ02 | Kültürlerarası iletişim tartışmaları ile ilgili temel oluşturacak kavramsal bilgiye sahip olarak,. Kültürlerarası iletişim ile ilgili terminolojiyi içselleştirir. |
ÖÇ03 | İnsan hakları öğretisi ve kültürlerarası iletişim bilgisini sentezler. |
ÖÇ04 | Kültürlerlerarası farklılıkları yönetmek ve birlikte yaşamak konusunda yorum yapar ve çözüm önerileri geliştirir. |
ÖÇ05 | Kültürlerarası iletişim alanındaki çalışmaları izleyerek bilgilerini günceller. |
ÖÇ06 | Kültürlerarası iletişimin beslendiği psikoloji, sosyoloji, sosyal psikoloji ve kültürel antropoloji gibi alanlardan gelen bilgilerini sentezler. |
ÖÇ07 | Kültürlerarası İletişim alanındaki çalışmalar konusundaki bilgisinden yararlanarak bu alanda derinlemesine analizler yapar ve bu alanda araştırma yapar, rapor ve makale yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültür ve İletişim Kavramları | Okuma, anlatı ve yorum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kültür ve İletişim Kavramlarının İlişkisi | Anlatı ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kültürlerarası İletişim Kavramı | Anlatı, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kültürlerarası iletişim öğretisinin gelişimi | Anlatı ve yorum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kültürlerarası İletişim Kuramları 1- Anadamar Yaklaşımlar | Anlatı, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kültürlerarası İletişim Kuramları 2- Eleştirel Yaklaşımlar | Anlatı, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Anadamar Yaklaşımlar ve Eleştirel Yaklaşımların Karşılaştırılması | Anlatı, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı ödev | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Kültürel Farklılıkların iletişime etkileri | Yorum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Kültürlerarası İletişime Engel Olan Tutumlar 1: Önyargılar ve Kalıp Düşünceler | Yorum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Kültürlerarası İletişime Engel Olan Tutumlar 2: Etnik merkezcilik, ırkçılık ve fanatizm. | Yorum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | İnsan Hakları öğretisi ve kültürlerarası iletişim | Yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Kültürlerarası iletişim problemleri hakkında araştırma ve sunum 1 | Sunum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Kültürlerarası iletişim problemleri hakkında araştırma ve sunum 2 | Sunum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Kültürlerarası iletişim problemleri hakkında araştırma ve sunum 3 | Sunum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma ve Makale | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma ve Makale | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |