Genel Bilgi
Kod | ILEM711 |
Ad | Kültürel Kimlik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı İnsan ve doğa ilişkisinde ortaya çıkan kültürün, Kültürel kimlik ve temsil bağlamında incelenmesidir.
Dersin İçeriği
Tarihi ve Biyo-Kültürel bir varlık olarak insan oluşturduğu kültür kavramsal olarak, kökeni, niteliği, süreci, kitle, popüler ve halk kültürü ayrımları ve gelenek, değerler ve küreselleşme kültürel değişim gibi başlıklar altında ele alınacaktır. Kültürel kimlik ile ilişkisi kurulacaktır.
Dersin Ön Koşulu
aranmaz
Kaynaklar
Tok, Nafiz; Kültür ,Kimlik ve Siyaset, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2003.
Notlar
ÖZBEK, Metin, Dünden Bugüne İnsan, İmge yayınla, 1. Baskı anakra 2000"
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Günümüz kimlik ve etniklik sorunsallarını kültürel bağlamda yorumlar |
ÖÇ02 | Tarihsel olarak insan ve kültürü tanımlar, sosyal bilimler kapsamında çeşitli seviyelerde yorumlar |
ÖÇ03 | Kültür ve kimliğin insan yaşamındaki konumu sosyal bilimler bağlamında tartışır, |
ÖÇ04 | Küreselleşmenin kültürel kimlik etkisini yorumlar |
ÖÇ05 | Kültür kimlik ilişkisini kültürlenme, kültürleme ve kültürleşme bağlamında açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültür Kavramı ve Kuramı | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kültürel Süreçler | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kültür, Gelenek ve Değerler | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kimlik ve Kültürel Kimlik | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | İnsanlar, Toplumlar ve Kimlik | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | İnsanlar, Toplumlar ve Kimlik Seçimleri | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kültür, Kişilik ve Kimlik | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Simgeler ve Kimlikler | Symbols and Identities | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kimlik ve Farklılık | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Kültürel Çeşitlilik, Kimlik ve Kültürel Haklar | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Küreselleşme ve kimlik | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kimlik ve kültür | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Etnik ve Kültürel Kimlik | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Kültürel Kimlik ve Değişim | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili makale ve kitap bölümünü okuması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |