ILEM706 Sinema Araştırmalarında Yöntem

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILEM706
Ad Sinema Araştırmalarında Yöntem
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. AYDIN ÇAM


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, sinema araştıraları disiplinine yöntem bağlamında bakmayı amaçlamaktadır. Farklı sinema biçimlerine, biçemlerine ve türlerine tarihsel olarak, araştırma yöntemleri bağlamında bakmayı hedefler.

Dersin İçeriği

Film biçimi, estetiği ve film yapısına dair araştırma yöntemleriyle birlikte, sinema tarihi ve seyirci çalışmaları yöntemleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Bowles, K. (2009). Limit of maps? Locality and cinema-going in Australia. Media International Australia, 131(1), 83-94. Hoyt, E. (2022). Ink-Stained Hollywood: The Triumph of American Cinema’s Trade Press. University of California Press. Hoyt, E. (2014). Lenses for lantern: Data mining, visualization, and excavating film history's neglected sources. Film History: An International Journal, 26(2), 146-168. Hoyt, E., Ponto, K., & Roy, C. (2014). Visualizing and Analyzing the Hollywood Screenplay with ScripThreads. DHQ: Digital Humanities Quarterly, 8(4). Hoyt, E., Tran, T., Long, D., Hughes, K., & Ponto, K. (2018). Searching, Mining, and Interpreting Media History’s Big Data. In The Routledge Companion to Media Studies and Digital Humanities (pp. 413-422). Routledge. Verhoeven, D., Bowles, K., & Arrowsmith, C. (2009). Mapping the movies. reflections on the use of geospatial technologies for historical cinema audience research (pp. 69-82). transcript.

Notlar

Barsam, R. M., & Monahan, D. (2010). Looking at Movies: An Introduction to Film (3. Baskı). Londra: W. W. Norton & Company Ltd. Biltereyst, D., & Meers, P. (2018). Film, cinema and reception studies: Revisiting research on audience’s filmic and cinematic experiences. In E. Di Giovanni & Y. Gambier (Eds.), Reception Studies and Audiovisual Translation (pp. 21–42). John Benjamins Publishing Company. Bordwell, D. (2006). The Way Hollywood Tells it: Story and Style in Modern Movies. California: University of California Press. Corrigan, T., & White, P. (2012). The Film Experience: An Introduction (3. Baskı). Boston & New York: Bedford / St. Martin’s. Elsaesser, T., & Buckland, W. (2002). Studying Contemporary American Film: A Guide to Movie Analysis. New York: Oxford University Press. Gregory, I. N., & Geddes, A. (Eds.). (2014). Toward Spatial Humanities: Historical GIS and Spatial History. Indiana University Press. Hallam, J., & Roberts, L. (2011). Mapping, memory and the city: Archives, databases and film historiography. European Journal of Cultural Studies, 14(3), 355–372. Klenotic, J. (2011). Using GIS to Explore the Spatiality of Cinema. In R. Maltby, D. Biltereyst, & P. Meers (Eds.), Explorations in New Cinema History: Approaches and Case Studies (pp. 58–84). Wiley-Blackwell. Monaco, J. (2008). Bir Film Nasıl Okunur? – Sinema Dili, Tarihi ve Kuramı – Sinema, Medya ve Mültimedya Dünyası (10. Baskı). E. Yılmaz (çev.), İstanbul: Oğlak Yayıncılık. Phillips, P. (2000). Understanding Film Texts: Meaning and Experience. Londra: BFI Publishing. Phillips, P. (2012). Spectator, Audience and Response. Nelmes, J. (Ed.), Introduction to Film Studies (5. Baskı) içinde (114–141). Londra & New York: Routledge. Pramaggiore, M. ve Wallis, T. (2008). Film: A Critical Introduction (2. Baskı). Londra: Laurence King Publishing Ltd. Ryan, M., & Lenos, M. (2012). Film Çözümlemesine Giriş – Anlatı Sinemasında Teknik ve Anlam. E. S. Onat (çev.), Ankara: De Ki Basım Yayım.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel araştırmaya özgü temel akımları, paradigmaları ve kavramları (pozitivizm, hipotez, değişken, ölçme, ölçek vs.) bilir ve açıklar.
ÖÇ02 Bilimsel araştırmanın yapısını ve sürecini (araştırma konusu ve probleminin belirlenmesi, literatür taraması, araştırma deseninin geliştirilmesi, verilerin toplanması ve analizi, araştırma bulgularının raporlaştırılması) bilir ve uygulamaya geçirir.
ÖÇ03 Filmi bir metin olarak okumayı ve çözümlemeyi kavrar.
ÖÇ04 Önemli film kuramcılarının önermelerini değerlendirebilir ve filmleri bu kuramlara göre yorumlayabilir.
ÖÇ05 Sinema tarihindeki majör estetik yaklaşımları yorumlayabilir.
ÖÇ06 Sinemanın işlevlerine dair önemli kavrayışa sahip olur.
ÖÇ07 Seyirciyi farklı bağlamlarda değerlendirebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eleştirel düşünme becerisini geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve dersin genel çerçevesinin sunumu. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
2 Sinema Nedir: Sinema Yapısının Çözümlenmesi. Okuma ve İzleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Film Biçimine Giriş: Estetik Üzerine Tartışmalar. Estetik nasıl çözümlenir. Okuma ve İzleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
4 Biçimsel ve Bağlamsal Film Çözümlenmesi Okuma ve İzleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
5 Sinema tarihi ve araştırma yöntemleri Okuma ve İzleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
6 Mekan Olarak Sinema ve Haritalama Çalışmaları Okuma ve İzleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 Seyirci Çalışmaları Okuma ve İzleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav Ara Sunav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Film Araştırma Yöntemleri Üzerine Tartışmalar - Öğrenci Çalışmaları I Okuma ve İzleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
10 Film Araştırma Yöntemleri Üzerine Tartışmalar - Öğrenci Çalışmaları II Okuma ve İzleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
11 Film Araştırma Yöntemleri Üzerine Tartışmalar - Öğrenci Çalışmaları III Okuma ve İzleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
12 Film Araştırma Yöntemleri Üzerine Tartışmalar - Öğrenci Çalışmaları IV Okuma ve İzleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
13 Film Araştırma Yöntemleri Üzerine Tartışmalar - Öğrenci Çalışmaları V Okuma ve İzleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
14 Film Araştırma Yöntemleri Üzerine Tartışmalar - Öğrenci Çalışmaları VI Okuma ve İzleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
15 Film Araştırma Yöntemleri Üzerine Tartışmalar - Öğrenci Çalışmaları VII Okuma ve İzleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 03:17