Genel Bilgi
Kod | SSB103 |
Ad | Ses Sağlığı ve Fizyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Elvan ONAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İnsan sesinin işleyişi, geliştirilmesi ve sağlığının korunması ile ilgili bilimsel bilgilere sahip olması ve bunu profesyonel yaşama aktarması.
Dersin İçeriği
Sesin ve insan ses sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilimsel bilgi sahibi olma
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Dr. İlter Denizoğlu'nun basılmamış ders notları
Notlar
bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sesin ve insan ses sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilimsel bilgi sahibi olma |
ÖÇ02 | Sesi oluşturan temel bilgilerin teorik bilgiler ve pratik uygulamalarla irdeler |
ÖÇ03 | Ses sağlığı ile ilgili bilgi sahibidir |
ÖÇ04 | Konuşma ve şarkı sesinin etkili ve doğru bir şekilde sürdürülmesi. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatının temel tekniklerini ve profesyonel alışkanlıklarını edinerek, sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumun değişik kitlelerine Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş ve sahne üzerinde doğal mekanizmasına sahip olmuş bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama ve imgesel yansıtma becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki profesyonel gelişiminin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve toplum için örnek olacak şekilde etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ses nedir? | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | insan ses çeşitleri. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Diyafram nedir? | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Diyafram kullanım tekniklerinin örneklerle uygulanması. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Diyafram kullanımı ile ilgili sunum çalışmalarının yapılması. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Diyaframın şarkı söylemede kullanımı. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Ses telleri nedir? nasıl çalışır? | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ses teli hastalıkları 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Ses teli hastalıkları 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Ses teli hastalıkları 3 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Ses tellerinin sağlığının korunması. 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Ses tellerinin sağlığının korunması. 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Konuşma çalışmaları 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Konuşma çalışmaları 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
16 | Dönem analizi genel tekrar 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Dönem analizi genel tekrar 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
18 | İlkel ses nedir? | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
19 | İlkel sesin tanımı ve özellikleri. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
20 | İlkel sesin bulunması ve kullanılması 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
21 | İlkel sesin bulunması ve kullanılması 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
22 | İlkel sesin sahnede ve şandaki önemi, | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
23 | İlkel sesin bulunması ve kullanılması ile ilgili egzersiz uygulamaları | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
24 | İlkel sesin konuşmada ve şarkı söylemede kullanılması. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
25 | Ağız ve çene yapısı ve hastalıkları 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
26 | Ağız ve çene yapısı ve hastalıkları 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
27 | Diş - Damak yapısı ve hastalıkları 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
28 | Diş - Damak yapısı ve hastalıkları 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
29 | Burun yapısı ve konuşma bozuklukları | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
30 | Soluk organları ve problemleri ve hastalıkları | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
31 | Dönem analizi genel tekrar 3 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
32 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,52 | ||
AKTS | 3 AKTS |