Genel Bilgi
Kod | KONS101 |
Ad | Meslek Bilgisi ve Sanat Etiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 1 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Kültür |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İsmail DİKİLİTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. İsmail DİKİLİTAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste genel meslek bilgisi ve meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Etik ve ahlak kavramlarını inceleyerek, mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bahar, Emel (2014) Meslek Etiği. Detay Yayıncılık. Kutlu, Hüseyin Ali (2016) Meslek Etiği. Nobel Akademik Yayıncılık.
Notlar
bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanat - meslek yönetimi alanındaki temel kavram, ilke ve teknikleri bilir. |
ÖÇ02 | Sanat - meslek yönetimi alanında çalışanlar için etik ilke ve kuralları bilir. |
ÖÇ03 | Sanat yöneticilerinin görev ve sorumluluklarını değerlendirir. |
ÖÇ04 | Sanat - meslek yönetimi mesleğinin icrasında etik ilke ve kuralları uygular. |
ÖÇ05 | Sanat - meslek yönetiminin içerdiği etik ve yasal meseleler hakkında öneriler sunar. |
ÖÇ06 | Sanat - meslek alanındaki istihdam süreçleri ve proseslerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatının temel tekniklerini ve profesyonel alışkanlıklarını edinerek, sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumun değişik kitlelerine Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş ve sahne üzerinde doğal mekanizmasına sahip olmuş bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama ve imgesel yansıtma becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki profesyonel gelişiminin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve toplum için örnek olacak şekilde etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etik ve ahlak kavramlarını incelemek 1 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Etik ve ahlak kavramlarını incelemek 2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Etik sistemlerini incelemek 1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Etik sistemlerini incelemek 2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Meslek etiğine giriş | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Değerler ve yardım ilişkisi | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Değerler ve yardım ilişkisi 2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek 1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek 2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Gizlilik, etik ve yasal meseleler | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Etik ikilemlerin tartışılması | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Görevini kötüye kullanmak | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek 1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek 2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek 3 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Dönem Analizi genel tekrar 1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
18 | Fikri Mülkiyet, Marka, Patent, Telif. 1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
19 | Fikri Mülkiyet, Marka, Patent, Telif. 2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
20 | Türkiye'de sanat eseri fiyatlarının belirlenme süreci. | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
21 | Güncel Sanata yön veren uluslararası sanat organizasyonları. 1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
22 | Güncel Sanata yön veren uluslararası sanat organizasyonları. 2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
23 | Sanat eğitimi ve sanat piyasası ilişkileri. | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
24 | Sivil toplum kuruluşları ve sanat piyasası ilişkileri. | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
25 | CV, Protfolyo, Show Real Hazırlama 1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
26 | CV, Protfolyo, Show Real Hazırlama 2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
27 | Yönetmen, Rejisör, Orkestra şefi ile çalışma prensipleri 1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
28 | Yönetmen, Rejisör, Orkestra şefi ile çalışma prensipleri 2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
29 | Sahne Amiri ile çalışma prensipleri 1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
30 | Sahne Amiri ile çalışma prensipleri 2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
31 | Dönem Analizi genel tekrar2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
32 | Final sınavı | Bireysel hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 1 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 32 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,28 | ||
AKTS | 1 AKTS |