Genel Bilgi
Kod | TYM201 |
Ad | Sahne Hareketi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Özgür KÜÇÜKÖNER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Özgür KÜÇÜKÖNER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hareket kabiliyeti, kondisyon, konsantrasyon, koordinasyon, çeviklik, esneklik ve denge sağlamaya yönelik çalışmalarla bedensel malzemenin mesleki prensipler ölçüsünde gelişimini sağlamak. Hareket teknikleri ve sahne dövüşü teknikleri ile oyuncu bedenini sahne üzerinde plastik bir malzeme olarak ele alarak, hareket düzenlemeleri oluşturmak ve oyuncunun enstrümanı olan bedenin sahne üzerindeki kullanımında estetik yaklaşımı kazandırmak ve bir anlatım aracı olarak sahne üzerindeki kullanım olanaklarını geliştirmek.
Dersin İçeriği
Hareket kabiliyeti, kondisyon, konsantrasyon, koordinasyon, denge ve sahne dövüşü tekniklerini içeren Sahne Hareketi 2 dersi; oyuncunun sahne üzerindeki bedenini plastik bir malzeme olarak ele alarak, hareket düzenlemeleri oluşturmayı amaçlamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
TYM101 Sahne Hareketi I
Kaynaklar
Bulunmamaktadır
Notlar
Brennan, Richard (2000), Alexander Tekniği (Çev. Deniz Başpınar), İstanbul: Kuraldışı Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hareket kabiliyeti, kondisyon, konsantrasyon, koordinasyon, çeviklik, esneklik ve denge becerilerini geliştirir |
ÖÇ02 | Vücut pozisyonları, duruşları, çiftli ve tekli akrobatik-artistik hareketler üzerinde çalışarak bedeni plastik bir malzeme olarak geliştirir ve estetik yaklaşım kazanır |
ÖÇ03 | Bir anlatım aracı olarak oyuncu bedeninin sahne üzerindeki kullanım olanaklarının önemini saptayıp uygular |
ÖÇ04 | Sahne üzerinde sergilenen hareketleri çözümleyerek belirli bir sanatsal yeterlilikte bilinçli olarak uygular |
ÖÇ05 | Hareket stilizasyonunu kavrar. |
ÖÇ06 | Tempo-ritim bilincini kavrar ve geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatının temel tekniklerini ve profesyonel alışkanlıklarını edinerek, sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumun değişik kitlelerine Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş ve sahne üzerinde doğal mekanizmasına sahip olmuş bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama ve imgesel yansıtma becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki profesyonel gelişiminin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve toplum için örnek olacak şekilde etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma ve yıllık ders planının tanıtımı. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
2 | Isınma ve esneme egzersizleri üzerine çalışma ve uygulama. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | Çeviklik ve denge egzersizleri üzerine çalışma ve uygulama. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | Kontrollü hareket yaklaşımı içerisinde koordinasyon egzersizleri üzerine çalışma ve uygulama. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Refleksleri, cesareti ve güveni geliştirici egzersizler üzerine çalışma ve uygulama. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Vücut pozisyonları, duruşları, çiftli ve tekli akrobatik-artistik hareketlere giriş. -1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | Vücut pozisyonları, duruşları, çiftli ve tekli akrobatik-artistik hareketler üzerine çalışma ve uygulama. -2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | Vücut pozisyonları, duruşları, çiftli ve tekli akrobatik-artistik hareketler üzerine çalışma ve uygulama. -3 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
9 | Oyuncu bedeninin plastik bir malzeme olarak sahne üzerinde kullanımına giriş. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Oyuncu bedeninin plastik bir malzeme olarak sahne üzerinde kullanım teknikleri üzerine çalışma ve uygulama. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
11 | Sahne estetiğine giriş. -1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
12 | Sahne estetiği üzerine çalışma ve uygulama. -2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sahne estetiği üzerine çalışma ve uygulama. -3 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
14 | Ara sınav (1) | Bireysel Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Dönem analizi ve genel tekrar 1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Dönem analizi ve genel tekrar. 2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
17 | Hareket koreografilerinin oluşturulması ve geliştirilmesi üzerine çalışma ve uygulama. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
18 | Simge ve imge niteliğindeki kostüm ve aksesuvar parçalarının kullanımı ile hareket koreografilerinin oluşturulması ve geliştirilmesi üzerine çalışma ve uygulama. -1 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
19 | Simge ve imge niteliğindeki kostüm ve aksesuvar parçalarının kullanımı ile hareket koreografilerinin oluşturulması ve geliştirilmesi üzerine çalışma ve uygulama. -2 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma |
20 | Performans etütlerine giriş. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
21 | Oluşturulan hareket koreografilerinin performans etütleri içerisinde kullanımı üzerine çalışma ve uygulama. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
22 | Ara sınav | Bireysel Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
23 | Hareket stilizasyonuna giriş. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
24 | Hareket stilizasyonu üzerine çalışma ve uygulama. -1 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
25 | Hareket stilizasyonu üzerine çalışma ve uygulama. -2 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
26 | Tempo-ritim üzerine çalışma ve uygulamalar.-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
27 | Tempo-ritim üzerine çalışma ve uygulamalar.-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
28 | Ara sınav.. | Bireysel Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
29 | Örnek olarak ele alınan oyunlarda eylem analizlerinin yapılması, hareketlerin çözümlenerek hareket koreografilerinin oluşturulması, simge ve imge niteliğindeki kostüm ve aksesuvar parçalarının kullanımı ile hareket performanslarının uygulama çalışmalarına giriş. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
30 | Örnek olarak ele alınan oyunlarda eylem analizlerinin yapılması, hareketlerin çözümlenerek hareket koreografilerinin oluşturulması, simge ve imge niteliğindeki kostüm ve aksesuvar parçalarının kullanımı ile hareket performanslarının uygulama çalışmaları. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
31 | Final sınavı hazırlık çalışmaları. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
32 | Final | Bireysel Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |