Genel Bilgi
Kod | TYM309 |
Ad | Tarihi ve Karakter Dansları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. LILIYA KOSTOVA PANAYOTOVA PETROVA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. LILIYA KOSTOVA PANAYOTOVA PETROVA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sahne disiplini içerisinde tarihi ve karakter danslarını öğreterek, öğrencinin kendi doğal mekanizmasına karaktere dönüşümünde esneklik kazandırıp , yaşadığı dönemin karakteristik atmosferini algılayacak temel dans adımlarını öğretmek.
Dersin İçeriği
Tarihi Batı danslarında temel pozisyonlar. (Kollar ve ayaklar.) Dönemlere ait selamlama şekilleri. Tarihi danslar: Gavotte, Menuet, Polonaise, Vals, Polka, Kadril.
Dersin Ön Koşulu
TYM207 Ritmik ve Modern Danslar
Kaynaklar
Bulunmamaktadır
Notlar
i.E. Koh (1974), Osnovi na Schenicheskoto Dvijenie, Sofia: İzadatelstvo Nauka i İzkustvo
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarihsel dans formlarını bilir ve uygular. |
ÖÇ02 | Vücut Pozisyonları ekseninde çalışarak oyuncunun kendi bedeni üzerine estetik yaklaşımını kazanır, önemini kavrar ve uygular. |
ÖÇ03 | Farklı ritimlerde figürler kullanarak vücudunun dans alışkanlığı ve kültürünü geliştirir ve uygular. |
ÖÇ04 | Farklı çağlarda gelişen dans kültürünü öğrenerek, dönemsel atmosferin içinde karakterin bedensel formu üzerine yaklaşım sunar. |
ÖÇ05 | Tarihi dansların adımlarını bilir ve uygular |
ÖÇ06 | Karakter dansların adımlarını bilir ve uygular. |
ÖÇ07 | Tarihi ve karakter danslarında kullanılan selamlamaları bilir ve uygular. |
ÖÇ08 | Koreografik düzenlemelerle tarihi ve karakter danslarını dönem özelliklerine göre kullanır ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatının temel tekniklerini ve profesyonel alışkanlıklarını edinerek, sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumun değişik kitlelerine Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş ve sahne üzerinde doğal mekanizmasına sahip olmuş bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama ve imgesel yansıtma becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki profesyonel gelişiminin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve toplum için örnek olacak şekilde etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilere yıllık ders planının tanıtımı. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Isınma ve Koordinasyon. Polonaise´e giriş. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma birinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma ikinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma üçüncü figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma dördüncü figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma beşinci ve altıncı figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma yedinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
9 | Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma sekizinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma dokuzuncu figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Isınma ve Koordinasyon. Menuet´e giriş ve birinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Isınma ve Koordinasyon. Menuet üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Isınma ve Koordinasyon. Menuet üzerine çalışma dördüncü ve beşinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Ara sınav | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Bireysel Çalışma |
15 | Dönem analizi ve genel tekrar | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Dönem analizi ve genel tekrar. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Isınma ve Koordinasyon. Polka´ya giriş ve birinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
18 | Isınma ve Koordinasyon. Polka üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
19 | Isınma ve Koordinasyon. Polka üzerine çalışma dördüncü, beşinci ve altıncı figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
20 | Isınma ve Koordinasyon. Tarantella´ya giriş ve ana ritim tanıtımı. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
21 | Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma, birinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
22 | Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
23 | Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma dördüncü ve beşinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
24 | Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma, altıncı figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
25 | Ara sınav. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
26 | Isınma ve Koordinasyon. Mazurka´ya giriş ve birinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
27 | Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
28 | Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma dördüncü ve beşinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
29 | Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma altıncı figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
30 | Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma yedinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
31 | Final sınavı hazırlık çalışmaları. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
32 | Final | Grup Çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
AKTS | 4 AKTS |