Genel Bilgi
Kod | TYM405 |
Ad | Salon Dansları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. LILIYA KOSTOVA PANAYOTOVA PETROVA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. LILIYA KOSTOVA PANAYOTOVA PETROVA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin sahne disiplini içerisinde tarihi ve karakter danslarını öğrenerek, kendi doğal mekanizmasına karaktere dönüşümünde esneklik kazandırıp , yaşadığı dönemin karakteristik atmosferini algılayacak temel dans adımlarını öğretmek
Dersin İçeriği
Temel figürlerden başlayarak, ritim uyumu içerisinde partnerli çalışma prensipleri. Karakter dans temel egzersizleri. Karakter dans kol ve ayak pozisyonu çalışmaları. Karakter Danslar: Mazurka, Çardaş, Flamenko, Tarantella, Tango.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bulunmamaktadır
Notlar
i.E. Koh (1974), Osnovi na Schenicheskoto Dvijenie, Sofia: İzadatelstvo Nauka i İzkustvo
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı ritimlerde figürler kullanarak vücudun dans alışkanlığı ve kültürünü geliştirir ve uygular. |
ÖÇ02 | Salon dans formları ile salon dans adımlarını bilir ve uygular. |
ÖÇ03 | Vücut Pozisyonları ekseninde çalışarak kendi bedeni üzerine estetik yaklaşımını kazanıp, kendi dans çalışmalarında uygular. Farklı ritimlerde figürler kullanarak vücudun dans alışkanlığı ve kültürünü geliştirir ve uygular. |
ÖÇ04 | Modern dönemin dans kültürünün öğrenilerek, dönemin atmosferinin içinde karakterin bedensel formu üzerine yaklaşım sunar. |
ÖÇ05 | Eşli danslarda kadın-erkek pozisyonlarını dönemsel özelliklerine göre ayırt eder ve uygular |
ÖÇ06 | Salon dans adımlarını kullanarak koreografi oluşturur ve uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatının temel tekniklerini ve profesyonel alışkanlıklarını edinerek, sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumun değişik kitlelerine Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş ve sahne üzerinde doğal mekanizmasına sahip olmuş bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama ve imgesel yansıtma becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki profesyonel gelişiminin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve toplum için örnek olacak şekilde etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilere yıllık ders planının tanıtımı. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Isınma ve Koordinasyon.Vals´e giriş. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Isınma ve Koordinasyon. Vals üzerine çalışma birinci ve ikinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Isınma ve Koordinasyon. Vals üzerine çalışma üçüncü ve dördüncü figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Isınma ve Koordinasyon. Klasik Tango´ya giriş. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Isınma ve Koordinasyon. Klasik Tango üzerine çalışma birinci ve ikinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Isınma ve Koordinasyon. Klasik Tango üzerine çalışma üçüncü ve dördüncü figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | Isınma ve Koordinasyon. Klasik Tango üzerine çalışma beşinci ve altıncı figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Isınma ve Koordinasyon. Klasik Tango üzerine çalışma yedinci ve sekizinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Isınma ve Koordinasyon. Klasik Tango üzerine çalışma dokuzuncu ve onuncu figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Isınma ve Koordinasyon. Klasik Tango üzerine çalışma onbirinci ve onikinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Isınma ve Koordinasyon. Klasik Tango üzerine çalışma onüçüncü figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Isınma ve Koordinasyon. Klasik Tango üzerine çalışma ondördüncü figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Ara sınav | Grup Çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Dönem analizi ve genel tekrar | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Dönem analizi ve genel tekrar. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Isınma ve Koordinasyon. Flamenko´ya giriş ve ana ritim tanıtımı | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
18 | Isınma ve Koordinasyon. Flamenko üzerine çalışma birinci ve ikinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
19 | Isınma ve Koordinasyon. Flamenko üzerine çalışma üçüncü ve dördüncü figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
20 | Isınma ve Koordinasyon. Flamenko üzerine çalışma beşinci ve altıncı figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
21 | Isınma ve Koordinasyon. Flamenko üzerine çalışma yedinci ve sekizinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
22 | Isınma ve Koordinasyon. Flamenko üzerine çalışma dokuzuncu ve onuncu figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
23 | Isınma ve Koordinasyon. Flamenko üzerine çalışma onbirinci ve onikinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
24 | Ara sınav. | Grup Çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
25 | Isınma ve Koordinasyon. Üst Seviye Modern Dans Teknikleri´ne giriş. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
26 | Isınma ve Koordinasyon. Isadora Duncan Yöntemi birinci etüt. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
27 | Isınma ve Koordinasyon. Isadora Duncan Yöntemi ikinci etüt. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
28 | Isınma ve Koordinasyon. Pina Bausch Yöntemi birinci ve ikinci etüt. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
29 | Isınma ve Koordinasyon. Martha Graham Yöntemi birinci etüt. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
30 | Isınma ve Koordinasyon. Martha Graham Yöntemi ikinci etüt. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
31 | Final sınavı hazırlık çalışmaları | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
32 | Final | Grup Çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
AKTS | 4 AKTS |