Genel Bilgi
Kod | BLS302 |
Ad | Evrim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN BASRİ İLA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı evrimsel düşünme yeteneğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Ders içeriği; filogenetik, moleküler biyoloji, sitoloji, biyokimya ve paleobiyoloji verilerine dayanan canlıların evrimi konularıdır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Evrim Atom Altı Parçacıktan İnsana Türlerin Görkemli Yolculuğu Yazar: Ali Demirsoy Barkod: 9786257647618 Üreticiler: Asi Kitap Stok Sayısı: 1 Basım Tarihi: 4-2019 Baskı Sayısı: 7. Basım Sayfa Sayısı: 472 Sayfa Ağırlık: 472,00 Gram Boyut: 14,00 (en) x 23,00 (boy) Cilt: Ciltsiz Kağıt: 2. Hamur Basım Yeri: İstanbul - Türkiye Basım Dili: Türkçe
Notlar
EVRİMSEL ANALİZ Yayınevi: Palme Yayınevi Boyut: 20 x 28 Sayfa Sayısı: 856 Basım: 4 ISBN No: 9786055829537
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlkel atmosferdeki gerçekleşen olayları tanımlar. |
ÖÇ02 | Evrimsel olarak ilk ortaya çıkan molekülleri tasnif eder |
ÖÇ03 | Temel hücre organizasyonunu tanımlar |
ÖÇ04 | Canlıda gerçekleşen varyasyon ve seleksiyonun nedenlerini açıklar |
ÖÇ05 | Evrimsel düşünce temelli eğitimi kavrar. |
ÖÇ06 | Fosil kayıtlarını analiz eder ve bu kayıtların evrimsel süreçteki önemini açıklar. |
ÖÇ07 | Adaptasyon ve doğal seçilim arasındaki ilişkiyi tartışır. |
ÖÇ08 | Evrimsel biyolojide kullanılan modern genetik teknikleri ve yöntemleri tanımlar. |
ÖÇ09 | Evrimsel değişimlerin genetik temellerini değerlendirir ve bu değişimlerin popülasyon üzerindeki etkilerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 1 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Evrim ve dünyanın yaşını tayin metodları | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | İlk organik madde oluşumu ve ilk biyomoleküller | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Evrim ve adaptasyon | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Evrimin morfoloji ve anatomiden delilleri | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
5 | Seroloji ve biyokimyadan deliller | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Benzetim |
6 | Paleontolojiden deliller | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
7 | Jeolojik devirler ve bu devirlerdeki canlılar | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fizyoloji, sitoloji, moleküler biyoloji ve genetikten deliller | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Biyocoğrafyadan deliller | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
11 | Bazı canlılardaki evrimsel değişiklikler | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İnsanın evrimi | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | İnsanı ve diğer primatlar arasındaki benzerlik ve farklılıklar | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | İnsan ırkları | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Tür oluşumu | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |