EFMZ307 Sınıf Yönetimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ307
Ad Sınıf Yönetimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sınıf yönetimi dersinin genel amacı, sınıf yönetiminin eğitim sistemindeki önemini tartışmak, sınıf yönetiminin temel stratejilerini, ilkelerini ve boyutlarını incelemek ve etkili yönetim becerileri geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Sınıf yönetimine ilişkin temel ilke ve kavramlar, sınıf yönetimini etkileyen değişkenler, sınıf kurallarının oluşturulması, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta disiplin ve disiplin yaklaşımları, sınıf ortamının fiziksel düzenlenmesi, sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci, sınıfta öğrenci motivasyonu, sınıfta zaman yönetimi, sınıfta bir lider olarak öğretmen, olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ayhan Aydın (2022). Sınıf yönetimi (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Esmahan Ağaoğlu (Editör). (2008). Sınıf yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Erişim Adresi: https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/OMB301U/ebook/OMB301U-08V1S1-11-0-1-SV1-ebook.pdf İbrahim Gül & Yüksel Gündüz (Editörler). (2022). Sınıf yönetimi (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Türkan Argon & Şenay Sezgin Nartgün (Editörler). (2022). Sınıf yönetimi (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.

Notlar

“Sınıf Yönetimi” başlıklı tüm bilimsel ve akademik kitaplar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sınıf yönetimine yönelik temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Sınıf yönetimini etkileyen değişkenleri sınıflar.
ÖÇ03 Etkili sınıf kurallarının özelliklerini tartışır.
ÖÇ04 Sınıf yönetimi modellerini karşılaştırır.
ÖÇ05 Disiplin yaklaşımlarını tartışır.
ÖÇ06 Sınıf ortamının fiziksel düzenlemesinin nasıl olması gerektiğini tartışır.
ÖÇ07 Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetilmesine yönelik stratejiler oluşturur.
ÖÇ08 Sınıfta etkili iletişime yönelik temel ilkeleri açıklar.
ÖÇ09 Sınıfta öğrenci motivasyonun geliştirilmesine yönelik öneriler oluşturur.
ÖÇ10 Sınıfta etkili zaman yönetiminin sağlanmasına yönelik temel ilkeleri açıklar.
ÖÇ11 Sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmenin rollerini tartışır.
ÖÇ12 Olumlu sınıf iklimi oluşturmaya yönelik temel ilkeleri tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil eğitiminin temel kavram ve terimlerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyatın temel kavramlarını, Türk ve dünya edebiyatının başlıca yazar ve eserlerini bilir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçenin anlama (dinleme ve okuma) ve anlatma (konuşma ve yazma) becerilerini; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor yönüyle bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi ve dil bilimin yeri ve önemini belirler. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçe öğretimi ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini, Türkçenin tarihî gelişimini ve bu gelişime bağlı olarak yaşanan değişimleri inceler. 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe dil bilgisini (ses, şekil, yapı, anlam, köken, söz dizimi vb.) tüm alanlarıyla ayırt eder. 1
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencinin gereksinimine uygun Türkçeye ilişkin materyal geliştirir ve etkinlik tasarlar. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tüm dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme, konuşma) geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikleri kuramsal ve uygulamalı olarak gerçekleştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe dersi öğretim programlarını ve Türkçe öğretiminde kullanılan materyalleri (Türkçe ders kitapları, görsel ve basılı malzemeler, maketler vb.) çok yönlü (biçim, içerik vb.) ve eleştirel bir bakış açısıyla inceler. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ana dili Türkçe olanlara, yabancılara, Türk soylulara ve iki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretiminin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder. 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arap alfabesiyle yazılı Türkçe metinleri okur. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Soyut işlemler dönemine geçiş yapmış öğrencilerin dil öğrenme durumlarını ve okudukları kaynakları değerlendirir. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi sözlü ve yazılı iletişimde iyi ve doğru olarak kullanır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe öğretiminde başvurulan mevcut ve yeni yaklaşım, yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe öğretimine ilişkin kazandığı bilgi ve becerileri, okullarda gözlem ve uygulama boyutlarıyla ortaya koyar. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi ve becerileri Türkçe öğretmenliğine uyarlar. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişimin ögeleri olan empati, aktif dinleme, ben dili kullanımı ve çatışma çözme becerilerini vb. verimli bir şekilde gerçekleştirir. 5
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun edebî ve öğretici metinleri Türk ve dünya edebiyatı ürünlerinden seçer.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dilde bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. 2
PÖÇ21 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe öğretimiyle ilgili sorunları tanımlar, olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 2
PÖÇ22 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin dil kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ23 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygulamalarda, bireysel ve grup çalışmalarında, karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Genel Tanıtımı ve Bilgilendirme İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
2 Sınıf Yönetimiyle İlgili Temel Kavramlar İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
3 Sınıf Yönetimini Etkileyen Değişkenler İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
4 Sınıf Kuralları ve Sınıfta Disiplin İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
5 Sınıf Disiplini ve Yönetimiyle İlgili Modeller 1 İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
6 Sınıf Disiplini ve Yönetimiyle İlgili Modeller 2 İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
7 Sınıf Ortamının Fiziksel Düzenlenmesi İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
8 Ara Sınav Sınava hazırlık yapma
9 Sınıfta Öğrenci Davranışlarının Yönetimi 1 İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
10 Sınıfta Öğrenci Davranışlarının Yönetimi 2 İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
11 Sınıfta İletişim ve Etkileşim Süreci İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
12 Sınıfta Öğrenci Motivasyonu İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
13 Sınıfta Zaman Yönetimi İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
14 Sınıfta Bir Öğretim Lideri Olarak Öğretmen İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
15 Olumlu Sınıf ve Öğrenme İkliminin Oluşturulması İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık yapma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık yapma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 76
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,04
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.12.2024 12:24