Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | OMZ417 |
| Ad | Uygulamalı Termodinamik |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TAYFUN ÖZGÜR |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TAYFUN ÖZGÜR
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Termodinamik formulasyonları, problemleri, ve uygulamaları öğretmek
Dersin İçeriği
Otomotiv Mühendisliği Termodinamik Uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Termodinamik: Mühendislik Yaklaşımıyla, Yunus Çengel, Palme Yayınevi, 7. baskı, 978p., 2013
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Enerjinin kalitesini çeşitli şekillerde niteliksel olarak değerlendirir. |
| ÖÇ02 | Ortak enerji dönüştürme cihazlarının ekserji modellerini geliştirmek için uygun varsayımları yapar. |
| ÖÇ03 | Bir maddenin ölü duruma göre ekserjisini hesaplar. |
| ÖÇ04 | Bir prosesten geçen bir maddenin ekserjisindeki değişimi hesaplar. |
| ÖÇ05 | Bir prosesin tersinmezliğini hesaplar. |
| ÖÇ06 | İkinci yasa verimliliklerini kullanır. |
| ÖÇ07 | Termal enerjinin bir güç çevrimi kullanılarak mekanik enerjiye nasıl dönüştürüldüğünü ve bu işlemin neden önemli olduğunu açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Otomotiv mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgiyi ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | 2 |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv mühendisliği alanındaki uygulamalarda karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar ve bilimsel yöntemlerle çözer. | 1 |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv mühendisliği alanında, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayan karmaşık bir sistem, süreç, cihaz veya ürünü tasarlar ve bu süreçte modern tasarım yöntemlerini etkin bir şekilde uygular. | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma amacıyla bilişim teknolojilerinden yararlanır. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Otomotiv Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda bireysel ve ekip üyesi olarak etkin biçimde sorumluluk alır. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Otomotiv mühendisliği ile ilgili mevzuata hakim olma ve mesleki etik sorumluluk bilincini kazanır. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve otomotiv mühendisliği alanında kendini sürekli geliştirerek yeniler. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Otomotiv mühendisliği alanı ile ilgili Türkçe/İngilizce sözlü ve yazılı şekilde iletişim kurabilme, rapor yazabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Proje tasarlama ve yönetme bilgilerini kullanarak, otomotiv mühendisliği uygulamalarına ilişkin yeni fikirler geliştirme ve gerçekleştirilmesi yönünde girişimde bulunur. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın otomotiv mühendisliği alanına yansıyan sorunları ve çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Termodinamik yasalar | Ders notlarından ve kitaptan ilgili bölüme çalışılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Termodinamiğin ikinci yasası | Ders notlarından ve kitaptan ilgili bölüme çalışılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Entropi | Ders notlarından ve kitaptan ilgili bölüme çalışılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 4 | Ekserji | Ders notlarından ve kitaptan ilgili bölüme çalışılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | Gaz güç çevrimleri | Ders notlarından ve kitaptan ilgili bölüme çalışılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 6 | Buhar ve karma güç çevrimleri | Ders notlarından ve kitaptan ilgili bölüme çalışılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Soğutma çevrimleri | Ders notlarından ve kitaptan ilgili bölüme çalışılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınavlar | Ders notlarından ve kitaptan ilgili bölüme çalışılacaktır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Soğutma çevrimleri uygulamaları | Ders notlarından ve kitaptan ilgili bölüme çalışılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Termodinamik özellik ilişkileri | Ders notlarından ve kitaptan ilgili bölüme çalışılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 11 | Gaz karışımları | Ders notlarından ve kitaptan ilgili bölüme çalışılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 12 | Gaz buhar karışımları | Ders notlarından ve kitaptan ilgili bölüme çalışılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | iklimlendirme | Ders notlarından ve kitaptan ilgili bölüme çalışılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | iklimlendirme yöntemleri | Ders notlarından ve kitaptan ilgili bölüme çalışılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 15 | Sıkıştırılabilir akış | Ders notlarından ve kitaptan ilgili bölüme çalışılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarından ve kitaptan ilgili bölüme çalışılacaktır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarından ve kitaptan ilgili bölüme çalışılacaktır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||