Genel Bilgi
Kod | OMZ206 |
Ad | Bilgisayar Destekli Tasarım II (Catia) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ERDİ TOSUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ERDİ TOSUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
2 Boyutlu geometrilerden sac malzemeler tasarlayabilme, sac malzeme üzerinde değişiklik yapabilme, serbest yüzey oluşturabilme ve üzerinde değişiklik yapabilme, otomotiv mühendisliği alanında kullanılan parçaların tasarımı ve montajı hakkında beceri sahibi olma
Dersin İçeriği
Sac metal malzeme tasarımına giriş, tel kafes modelleme, serbest form modelleme, çizim serbest form modelleme, yüzey serbest form modelleme, operasyonlar top-down montaj modelleme, optizasyon
Dersin Ön Koşulu
Dersin herhangi bir ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Prof. Sham Tickoo, CATIA V5R21 for Designers, CADCIM, 2012.
Notlar
Derse yönelik sunumlar ve dersin sorumlu öğretim elemanının notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 2 Boyutlu geometrilerden sac malzemeler tasarlar. |
ÖÇ02 | Sac malzeme üzerinde değişiklik yapar. |
ÖÇ03 | Sac malzemeyi şekillendirerek tasarım yapar. |
ÖÇ04 | Serbest yüzey oluşturarak üzerinde değişiklik yapar. |
ÖÇ05 | 3D yüzey parçalarının ve montajlarının 2D çalışma görünümlerine dönüştürür. |
ÖÇ06 | Yüzeyleri modelleyerek tasarımlar oluşturur. |
ÖÇ07 | Program üzerinde model optimizasyonu gerçekleştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Otomotiv mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgiyi ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv mühendisliği alanındaki uygulamalarda karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar ve bilimsel yöntemlerle çözer. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv mühendisliği alanında, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayan karmaşık bir sistem, süreç, cihaz veya ürünü tasarlar ve bu süreçte modern tasarım yöntemlerini etkin bir şekilde uygular. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma amacıyla bilişim teknolojilerinden yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Otomotiv Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda bireysel ve ekip üyesi olarak etkin biçimde sorumluluk alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Otomotiv mühendisliği ile ilgili mevzuata hakim olma ve mesleki etik sorumluluk bilincini kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve otomotiv mühendisliği alanında kendini sürekli geliştirerek yeniler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Otomotiv mühendisliği alanı ile ilgili Türkçe/İngilizce sözlü ve yazılı şekilde iletişim kurabilme, rapor yazabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Proje tasarlama ve yönetme bilgilerini kullanarak, otomotiv mühendisliği uygulamalarına ilişkin yeni fikirler geliştirme ve gerçekleştirilmesi yönünde girişimde bulunur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın otomotiv mühendisliği alanına yansıyan sorunları ve çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sac metal malzeme tasarımına giriş | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sac metal malzeme tasarımına giriş, generative sheet metal design workbench | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Sac metal malzeme tasarımına giriş, generative sheet metal design workbench komutlar, operasyonlar | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Generative surface design workbench, Tel kafes modelleme | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Tel kafes modelleme, Uygulamalar | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Generative Surface Design workbench, Serbest Form modelleme, surfaces araç çubuğu | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Generative Surface Design workbench, Serbest Form modelleme, uygulama çizimleri | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Generative Surface Design workbench, Serbest Form modelleme, operations araç çubuğu | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Serbest Form modelleme, Yüzey modelleme, uygulama | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Generative Surface Design workbench, Serbest Form modelleme, advanced surfaces, BiW templates araç çubuğu | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Serbest Form modelleme, uygulamalar | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Serbest Form modelleme, Operasyonlar, uygulama | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Top-Down Montaj modelleme | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Optimizasyon | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 11 | 11 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |