Genel Bilgi
Kod | OMZ316 |
Ad | Otomotiv Mühendisliği Projesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HASAN SERİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA ÖZCANLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrenciye araştırma yapma, proje tasarlama ve sunum yapma becerisi kazandırmak, öğrenciye kendini sürekli geliştirme ve yenileyebilme becerisi kazandırmak, taşıt veya taşıt parçalarını belirli kısıtlamalar ve koşullar altında belli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve üretme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Proje konusu ile ilgili literatür taraması yapmak, ilgili öğretim üyesi ile haftalık olarak toplantı yapmak, taşıt veya taşıt parçalarını belirli kısıtlamalar ve koşullar altında belli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlamak ve üretmek
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Bosch Automotive Handbook-Robert Bosch GmbH
Notlar
Internet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma yapar ve yenilikleri takip eder. |
ÖÇ02 | Tasarım parametrelerini belirler. |
ÖÇ03 | Taşıt veya taşıt parçasını belirli koşullara bağlı olarak ve gereksinimlere göre tasarlar. |
ÖÇ04 | Maliyet analizi yapar. |
ÖÇ05 | Proje yönetimi yapar. |
ÖÇ06 | Takım çalışmasını öğrenir |
ÖÇ07 | Açık ve anlaşılır talimat verir ve talimat alır. |
ÖÇ08 | Taşıt veya taşıt parçasını belirli koşullara bağlı olarak ve gereksinimlere göre imal eder. |
ÖÇ09 | Proje sunar, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Otomotiv mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgiyi ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv mühendisliği alanındaki uygulamalarda karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar ve bilimsel yöntemlerle çözer. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv mühendisliği alanında, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayan karmaşık bir sistem, süreç, cihaz veya ürünü tasarlar ve bu süreçte modern tasarım yöntemlerini etkin bir şekilde uygular. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma amacıyla bilişim teknolojilerinden yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Otomotiv Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda bireysel ve ekip üyesi olarak etkin biçimde sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Otomotiv mühendisliği ile ilgili mevzuata hakim olma ve mesleki etik sorumluluk bilincini kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve otomotiv mühendisliği alanında kendini sürekli geliştirerek yeniler. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Otomotiv mühendisliği alanı ile ilgili Türkçe/İngilizce sözlü ve yazılı şekilde iletişim kurabilme, rapor yazabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Proje tasarlama ve yönetme bilgilerini kullanarak, otomotiv mühendisliği uygulamalarına ilişkin yeni fikirler geliştirme ve gerçekleştirilmesi yönünde girişimde bulunur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın otomotiv mühendisliği alanına yansıyan sorunları ve çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje Konularının elirlenmesi | Literatür taraması yapılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
2 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -1 | Literatür taraması yapılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
3 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -2 | Literatür taraması yapılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
4 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -3 | Literatür taraması yapılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
5 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -4 | Literatür taraması yapılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
6 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları-5 | Literatür taraması yapılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
7 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -6 | Literatür taraması yapılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Literatür taraması yapılacaktır. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -7 | Literatür taraması yapılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
10 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -8 | Literatür taraması yapılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
11 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -9 | Literatür taraması yapılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
12 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları-10 | Literatür taraması yapılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
13 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -11 | Literatür taraması yapılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
14 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -12 | Literatür taraması yapılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
15 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları-13 | Literatür taraması yapılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması yapılacaktır. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması yapılacaktır. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,84 | ||
AKTS | 4 AKTS |