Genel Bilgi
Kod | OMZ316 |
Ad | Otomotiv Mühendisliği Projesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HASAN SERİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye araştırma yapma, proje tasarlama ve sunum yapma becerisi kazandırmak, öğrenciye kendini sürekli geliştirme ve yenileyebilme becerisi kazandırmak, taşıt veya taşıt parçalarını belirli kısıtlamalar ve koşullar altında belli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve üretme becerisi kazandırmak
Dersin İçeriği
Proje konusu ile ilgili literatür taraması yapmak, ilgili öğretim üyesi ile haftalık olarak toplantı yapmak, taşıt veya taşıt parçalarını belirli kısıtlamalar ve koşullar altında belli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlamak ve üretmek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bosch Automotive Handbook-Robert Bosch GmbH
Notlar
Internet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma ve kendini sürekli yenileme yeteneği kazanır. |
ÖÇ02 | Tasarım parametrelerini belirler |
ÖÇ03 | Taşıt veya taşıt parçasını belirli koşullara bağlı olarak ve gereksinimlere göre tasarlar. |
ÖÇ04 | Maliyet analizi yapar |
ÖÇ05 | Proje yönetimi yapar |
ÖÇ06 | Takım çalışmasını öğrenir |
ÖÇ07 | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. |
ÖÇ08 | Taşıt veya taşıt parçasını belirli koşullara bağlı olarak ve gereksinimlere göre imal eder. |
ÖÇ09 | Proje sunarak sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Otomotiv mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Otomotiv Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Otomotiv Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Otomotiv Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Otomotiv Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın otomotiv mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Otomotiv Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje Konularının elirlenmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
2 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
3 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
4 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -3 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
5 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -4 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
6 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları-5 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
7 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -6 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -7 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
10 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -8 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
11 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -9 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
12 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları-10 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
13 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -11 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
14 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -12 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
15 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları-13 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,84 | ||
AKTS | 4 AKTS |