Genel Bilgi
Kod | CEN125 |
Ad | Linear Algebra |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Sibel DOĞRU AKGÖL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Sibel DOĞRU AKGÖL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amaci, mühendislik öğrencilerinin lineer cebir konusundaki bilgilerini zenginleştirmek ve mühendislik problemlerinin çözümünde ortaya çıkan lineer denklem sistemleri için çözüm yöntemlerinin temellerini ve uygulamalarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Lineer denklemler ve matrisler, determinantlar, vektör uzayları, iç çarpım uzayları, lineer dönüşümler, özdeğerler ve özvektörler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Elementary Linear Algebra 8th Edition by Ron Larson
Notlar
Elementary Linear Algebra: Applications Version 2019,Howard Anton , Chris Rorres, Anton Kaul
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matrisleri, doğrusal denklem sistemlerini, determinantları ve vektör uzaylarını anlar |
ÖÇ02 | Uygulama alanlarının matrisleri ve belirleyicilerini öğrenir |
ÖÇ03 | Doğrusal denklem sistemlerini nasıl çözebileceklerini öğrenir |
ÖÇ04 | Baz ve boyut kavramlarının matematiksel ve fiziksel anlamını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Lineer Denklem Sistemleri, Matrisler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Matris işlemleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Özel Matrisler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Temel satır ve sütun işlemleri ve uygulamalar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Gauss Eliminasyon Metodu | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Determinantlar ve Kofaktör Açılımı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Cramer Kuralı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Vektör Uzayları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Germe Kümeleri ve Lineer Bağımsızlık | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Baz ve Boyut | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Homojen Sistemler, Koordinatlar ve İzomorfizma | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bir Matrisin Rankı, Çekirdek Uzayı, Satır ve Sütun Uzayları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İç Çarpım Uzayları, Gram-Schmidt Yöntemi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Özdeğerler ve Özvektörler Köşegenleştirme | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
AKTS | 5 AKTS |