Genel Bilgi
Kod | CEN127 |
Ad | General Physics 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HACI MUSTAFA KANDIRMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HACI MUSTAFA KANDIRMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mekaniğin temel prensiplerinin öğretilmesi
Dersin İçeriği
Vektörler, bir boyuttta hareket, iki boyutta hareket, hareket kanunları, dairesel hareket ve Newton yasalarının diğer uygulamaları, İş ve enerji, potansiyel enerji ve enerjinin korunumu, lineer momentum ve çarpışma, sabit bir eksen etrafında dönen katı cisimler,dönme hareketi, açısal momentum ve moment
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Fundamental principles of phsics
Notlar
Fundamental principles of phsics2
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri bilir |
ÖÇ02 | Fizik Alanında edindiği bilgileri temel bilim ve mühendislikteki diğer alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
ÖÇ03 | Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
ÖÇ04 | Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Fizik ve ölçme, temel birimler | Ders kitabının konu ile ilgili bölümünü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bir boyutta hareket | Ders kitabının konu ile ilgili bölümünü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Vektörler | Ders kitabının konu ile ilgili bölümünü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İki boyutta hareket | Ders kitabının konu ile ilgili bölümünü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İki boyutta hareket (devam), Hareket Yasaları | Ders kitabının konu ile ilgili bölümünü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hareket yasalarının uygulamaları | Ders kitabının konu ile ilgili bölümünü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hareket yasalarının uygulamaları (devam), Dairesel hareket ve hareket yasalarının başka uygulamaları | Ders kitabının konular ile ilgili problemlerini çalışma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Dairesel hareket ve hareket yasalarının başka uygulamaları (devam) | Ders kitabının konu ile ilgili bölümünü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İş, Enerji ve enerji transferi | Ders kitabının konu ile ilgili bölümünü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Enerji ve enerji transferi (devam), Potansiyel enerji, enerjinin korunumu | Ders kitabının konu ile ilgili bölümünü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Potansiyel enerji, enerjinin korunumu (devam) | Ders kitabının konu ile ilgili bölümünü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Doğrusal Momentum ve çarpışmalar | Ders kitabının konu ile ilgili bölümünü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Doğrusal Momentum ve çarpışmalar (devam) | Problem çözümleri | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
15 | Katı bir cismin sabit eksen etrafında dönmesi | Solution of problems | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |