Genel Bilgi
Kod | CEN114 |
Ad | Technical Writing |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ELA GÜRSOY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
öğrencilere kendi branşlarında okuma ve yazma kabiliyeti kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili alanlarda yazma çalışmalarının yapılması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İnternetten ve çeşitli kitaplardan derlenen makaleler, yazılar ve paragraflar
Notlar
Teknik yazım örnekleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Verilen içerik ve konular üzerinde kelime pratikleri yapar ve metni anlayarak hakkında konuşabilir. |
ÖÇ02 | Alanıyla ilgili makaleler okur ve önemli bilgileri etkili ve verimli bir şekilde aktarmayı bilir. |
ÖÇ03 | Bir dökümanın hazırlanma amacını analiz eder ve hedef dinleyiciyi tanımlar. |
ÖÇ04 | Farklı yazım stillerini bilir ve bu stilleri metin hazırlarken etkin bir şekilde kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mobil Telefonlar: Nitelikleri ve fonksiyonları | İlgili yazının Okunması | |
2 | Robotlar, android sistemler, yapay zeka sistemleri | İlgili yazının Okunması | |
3 | Kontrol ve Ağ Cihazları | İlgili yazının Okunması | |
4 | İleri trendler: Her alanda bilgisayarlar | İlgili yazının Okunması | |
5 | Genel önekler | İlgili yazının Okunması | |
6 | Genel Sonekler | İlgili yazının Okunması | |
7 | Bileşik isimler ve sıfatlar | İlgili yazının Okunması | |
8 | Ara Sınav | İlgili yazının Okunması | |
9 | Tanımlama ve sınfılama | İlgili yazının Okunması | |
10 | Niteleme ve kıyaslama | İlgili yazının Okunması | |
11 | Teknik işlemlerin tanımlanması | İlgili yazının Okunması | |
12 | Sorun çözme | İlgili yazının Okunması | |
13 | Bilgi ve İletişim Teknolojileri: Bileşenleri ve Fonksiyonları | İlgili yazının Okunması | |
14 | Web Tasarımı: HTML, Temel bileşenler | İlgili yazının Okunması | |
15 | ÖNCEKİ KONULARIN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ | İlgili yazının Okunması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu Tekrarı | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrendiği konuların gözden geçirilmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |