Genel Bilgi
Kod | CEN116 |
Ad | Algorithms and Programming II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Barış ATA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Barış ATA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
C programlama dilini göstergeler yapılar makrolar dosyalama ve dinamik bellek yönetimi gibi ileri düzey kavramları ile ortaya koymak ve bir yazılım uygulamasının tüm aşamalarını tasarlayabilme ve gerçekleştirebilmeyi sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Yapısal programlama kavramı. C Programlama Dili, Temelleri, Veri tipleri, Deyimleri, Karakter işleme fonksiyonları. İndisli değişkenlerle işlemler. Fonksiyon altprogramları. Özyineleme. Sıralama ve Arama algoritmaları. Temel dosya uygulamaları. Dinamik değişkenler ve basit veri yapıları, Pointer, Yığıt, Kuyruk, Bağlaçlı liste
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hanly, Jeri R., and Elliot B. Koffman. Problem solving and program design in C. Pearson, 2007.
Notlar
Deitel and Deitel, C: How to program. Pearson.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Göstergeler kavramını kullanarak gelişmiş uygulamalar tasarlar. |
ÖÇ02 | Dinamik bellek yönetimi konseptini kavrar. |
ÖÇ03 | Yapıları kullanarak gelişmiş veri yapıları oluşturur. |
ÖÇ04 | Dosyalama işlemleri ile kayıtları düzenler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Göstergeler I | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Göstergeler II | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Karakterler ve Dizgiler | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Yapılar | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Biçimli Girdi - Çıktı | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Problem Çözümleri | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders Notlarını Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dinamik Veri Yapıları I | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Dinamik Veri Yapıları II | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Dosyalar I | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Dosyalar II | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Problem Çözümleri II | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Proje sunumları ve Değerlendirme I | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
15 | Proje sunumları ve Değerlendirme II | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |