Genel Bilgi
Kod | CEN136 |
Ad | Introduction to Data Science |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Yunus Emre ÇOGURCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, bilgisayar bilimi ve programlama konularında temel bilgi ve beceri kazandırmaktır. Öğrencilerin algoritmik düşünme yeteneği geliştirmeleri, problemleri etkili bir şekilde analiz edip çözmeleri hedeflenir. Ders kapsamında öğrenciler: Soyutlama, algoritmalar ve veri yapıları gibi bilgisayar biliminin temel kavramlarını öğrenir, Programlama dilleri (C, Python, SQL, JavaScript, HTML, CSS) ve yeni teknolojiler kullanarak pratik yapar, Yazılım geliştirme süreçlerini ve kaynak yönetimi gibi temel yazılım mühendisliği prensiplerini anlar, Veri görselleştirme ve temel istatistik gibi alanlarda temel bilgi kazanır, Gerçek dünya problemleriyle ilişkilendirilmiş uygulamalar yaparak öğrendiklerini pekiştirir. Bu ders, öğrencilerin bilgisayar bilimine giriş yapmalarını ve programlama dünyasına sağlam bir temel atmalarını sağlar.
Dersin İçeriği
Bu ders, bilgisayar bilimi ve programlamaya giriş dersidir. Herhangi bir programlama bilgisi olmayan veya temel bilgiye sahip tüm öğrenciler için uygundur. Dersin amacı, algoritmik düşünme becerisi kazandırmak ve problemlere etkili çözümler üretmeyi öğretmektir.
Dersin Ön Koşulu
Basit algoritma bilgisi
Kaynaklar
1- C Programming Absolute Beginner’s Guide, Third Edition Greg Perry, Dean Miller Pearson Education, 2014 ISBN 0-789-75198-4
Notlar
2- Hacker’s Delight, Second Edition Henry S. Warren Jr. Pearson Education, 2013 ISBN 0-321-84268-5 3- How Computers Work, Tenth Edition Ron White Que Publishing, 2014 ISBN 0-7897-4984-X 4- Programming in C, Fourth Edition Stephen G. Kochan Pearson Education, 2015 ISBN 0-321-77641-0 https://www.edx.org/cs50
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Algoritmik düşünme ve problem çözme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Temel programlama dillerinde uygulama yapabilir. |
ÖÇ03 | Bilgisayar biliminin temel kavramlarını anlar. |
ÖÇ04 | Gerçek dünya problemlerine yönelik çözümler geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve temel kavramlar | Dersin tanıtımı ve temel kavramlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sayılar ve Veri Temsili | İkili (binary), ondalık (decimal), sekizli (octal) ve onaltılı (hexadecimal) sayı sistemleri, Verilerin bilgisayar ortamında temsili | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Algoritma ve Akış Diyagramları | Algoritma nedir? Özellikleri ve türleri. Akış diyagramları ile problem çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Programlama Dillerine Giriş | Programlama dillerinin temel yapısı, C programlama diline giriş: veri tipleri, değişkenler ve giriş/çıkış işlemleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Kontrol Yapıları ve Döngüler | Koşullu ifadeler (if-else, switch), Döngüler (for, while, do-while) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Fonksiyonlar ve Modüler Programlama | Fonksiyonların tanımı, yazımı ve çağrılması, Parametre geçişi ve geri dönüş değerleri, Kodun modüler hale getirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Veri Yapılarına Giriş | Dizi (array), bağlı liste (linked list), yığın (stack) ve kuyruk (queue), Basit veri yapılarının uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Dosya İşlemleri | Dosyaların okunması ve yazılması, Veri depolama ve geri çağırma uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Web Geliştirme Temelleri | HTML ve CSS ile temel web sayfası tasarımı, Basit bir form ve stil oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Python Programlamaya Giriş | Python’un temel yapısı ve veri tipleri, Python ile problem çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | SQL ve Veri Yönetimi, Siber Güvenlik ve Etik İlkeler | SQL’in temelleri ve veri tabanı sorgulama, Bilgi güvenliği ve şifreleme temelleri, Mühendislikte etik ve mesleki sorumluluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Gruplar halinde veri bilimi projeleri için konsept belirleme | Gruplar halinde veri bilimi projeleri için konsept belirleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Proje Yönetimi ve Yenilikçilik | Proje planlama ve risk yönetimi, Yenilikçi düşünme ve sürdürülebilir kalkınma kavramları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
15 | Yazılım Geliştirme Süreçleri, GitHub ve Sürüm Kontrolü | Yazılım geliştirme süreçlerine giriş, Agile, Scrum ve Kanban gibi yöntemlerin tanıtımı, Yazılım projelerinde iş birliği ve iletişim, Git ve GitHub kullanımı, Sürüm kontrol sistemlerinin temelleri, Git komutları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |