CEN201 Object Oriented Programming

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CEN201
Ad Object Oriented Programming
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Nesneye yönelik programlama kavramlarını C programlama dilini kullanarak öğretmek

Dersin İçeriği

Programlama Teknikleri, Nesneye Yönelik Programlamanın Temel Felsefesi, Nesneler ve Sınıflar, Nesneye Yönelik Programlama Kavramları, Sarmalama, Soyutlama, Gerçekleme, Arayüz, Kalıtım, Çokşekillik, Ekyükleme, Nesne Yapıcıları ve Yıkıcıları, Nesneye Yönelik Analiz ve Tasarım,

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yok

Kaynaklar

Teach Yourself C++ Herbert Schildt

Notlar

C++ How to Program H. M. Deitel, P. J. Deitel


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Nesneye yönelik programlama dillerinin temel kavramları olan kapsülleme, miras ve çok biçimliliği açıklayabilir
ÖÇ02 Veri kapsülleme, miras ve çok biçimliliği yazacağı bilgisayar programlarına uygulayabilir.
ÖÇ03 Nesneye yönelik bilgisayar programları tasarlayabilir
ÖÇ04 Fonksiyon ve operatörleri aşırı yükleyebilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nesneye yönelik programlamaya giriş Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Sınıflara giriş Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Fonksiyonlara nesne aktarmak ve fonksiyonlardan nesne döndurmek Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Diziler, işaretçiler (pointers) ve referanslar Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Fonksiyonların aşırı yüklenmesi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Operatörlerin aşırı yüklenmesi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Miras (kalıtım) Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sanal fonksiyonlar Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Çokbiçimlilik Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Şablonlar Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Hata denetimi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Çalışma anı tip tanıma Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Tip dönüştürme operatörleri Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Namespaceler ve Dönüşüm Fonksiyonları Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.12.2024 01:02