Genel Bilgi
Kod | CEN213 |
Ad | Data Structures |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN KARTAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi SERKAN KARTAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel veri yapılarını anlamak ve problem çözümünde uygulamak
Dersin İçeriği
Veri yapılarının ve algoritmalarının çalışma zamanı ve bellek gereksinimleri analizi, bagli liste, yigin, kuyruk, agac, cizge veri yapilari ve uygulamalari
Dersin Ön Koşulu
Temel C programlama bilgisi gerekmektedir.
Kaynaklar
WEISS M.A., DATA STRUCTURES ALGORITHM ANALYSIS IN C++, Addison Wesley, 1999.
Notlar
C ve C++ ile ilgili diğer kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Veri yapılarının ve algoritmalarının çalışma zamanı ve bellek gereksinimleri analizini yapabilme yeteneğini kazanır. |
ÖÇ02 | Bağlı listeler, yığın, kuyruk, ağaç ve çizge veri yapıları, ve bu veri yapılarının dizi ve işaretçi temelli programlamasını kavrar. |
ÖÇ03 | Gerçek hayat problemlerini en etkin şekilde çözebilmek için hangi veri yapısı ve modelinin kullanılması gerektiğine karar verebilir. |
ÖÇ04 | Gerçek hayat problemini çözmek için en uygun veri yapısını uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Veri yapısı ve veri modeli kavramlarının açıklanması, örnekler verilmesi | Ders notlarının okunması | |
2 | Program çalışma hızı ve bellek gereksinimi hesaplaması yöntemleri | Ders notlarının okunması | |
3 | Program çalışma hızı ve bellek gereksinimi hesaplaması yöntemlerinin örnek programlar üzerinde uygulanması | Ders notlarının okunması, ev ödevi | |
4 | Araya ekleme sıralaması, seçmeli sıralama, kabarcık sıralaması algoritmaları ve karşılaştırılması | Ders notlarının okunması | |
5 | Birleşmeli sıralama, kümeleme sıralaması, hızlı sıralama algoritmaları ve tüm sıralama algoritmalarının karşılaştırılması | Ders notlarının okunması, ev ödevi | |
6 | Ardışıl Arama ve İkili Arama algoritmaları, analizi ve uygulamaları | Ders notlarının okunması | |
7 | Çırpı arama algoritmaları, analizi, ve uygulamaları | Ders notlarının okunması, ev ödevi | |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması | |
9 | Tek ve çift yönlü bağlantılı listeler ve uygulamaları | Ders notlarının okunması, ev ödevi | |
10 | Yığın Veri Yapısı ve uygulamaları | Ders notlarının okunması | |
11 | Kuyruk Veri Yapısı ve uygulamaları | Ders notlarının okunması, ev ödevi | |
12 | Ağaç Veri Modelinin tanımlanması | Ders notlarının okunması | |
13 | İkli Ağaç, İfade Ağacı, Kümeleme Ağacı, Kodlama Ağaçları ve uygulamaları | Ders notlarının okunması, ev ödevi | |
14 | Çizge veri modelinin tanımlanması | Ders notlarının okunması | |
15 | Çizge veri modelinin kullanımı | Ders notlarının okunması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |