Genel Bilgi
Kod | CEN215 |
Ad | Data Structures Lab. |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN KARTAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi SERKAN KARTAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi SERKAN KARTAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgilerin bilgisayar belleğinde saklanması ve bu bilgilere ulaşılması için tasarlanmış temel veri yapılarının uygulanması
Dersin İçeriği
Veri kavramı ve veri tipleri, Listeler, bağlı listeler, kuyruk, yığın, ikili ağaç, sıkıştırma algoritmaları, sıralama algoritmaları, arama algoritmaları ve uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Temel C programlama bilgisi gerekmektedir.
Kaynaklar
WEISS M.A., DATA STRUCTURES ALGORITHM ANALYSIS IN C++, Addison Wesley, 1999.
Notlar
C ve C++ ile ilgili herhangi bir kaynak
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Veri yapısı tasarlar, uygun veri yapısını seçer ve algoritmaları karşılaştırarak değerlendirir. |
ÖÇ02 | Veri soyutlama yeteneği kazanır ve bu beceriyi problem çözmede kullanır. |
ÖÇ03 | Daha etkin programlar yazmak için veri yapıları ve algoritmaların etkili kullanımını uygular. |
ÖÇ04 | Daha etkin programlar yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel veri tipleri ve veri kavramı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
2 | Özyineleme kavramı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
3 | Araya ekleme, seçim, baloncuk sıralama algoritmaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
4 | Birleştirmeli, kümeleme, hızlı sıralama algoritmaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
5 | Ardışıl ve ikili arama algoritmaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
6 | Çırpı araması | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
7 | Tek yönlü bağlı listeler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çift yönlü bağlı listeler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
10 | Yığın veri yapısı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
11 | Kuyruk veri yapısı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
12 | İkili arama ağacı veri yapısı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
13 | Diğer ağaç yapıları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
14 | Veri sıkıştırma algoritmaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
15 | Çizge algoritmaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavlarına hazırlık | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |