Genel Bilgi
Kod | CEN265 |
Ad | Digital Design Lab |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Yunus Emre ÇOGURCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Yunus Emre ÇOGURCU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Yunus Emre ÇOGURCU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, ders kapsamında öğretilen teori ve kavramları güçlendirecek pratik demonstrasyonlar ve uygulamalar sağlamayı amaçlamaktadır: Sayısal Tasarım
Dersin İçeriği
DoğrultucularAçıklaştırıcılar / Sıkıştırıcılar Çiftli Çoğaltma Eklenebilir Multivibratörler / Vardiyalı Kayıtlar Tevvenin ve Norton Dönüşümleri Alternatif Akım Devreleri Ayrım Devreleri Transformatörler Logic Gates Schmitt Tetikleme Çalışma Amplifikatörleri Kodlama ve hata ayıklama teknikleri Çoklayıcılar, bellek ve programlama mantığı dizileri (PLA) yoluyla Boolean işlevleri uygulanması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Digital Design M. Morris Mano, Prentice Hall
Notlar
1 Fundamentals of logic Design, Fourth Edition, Charles H. Roth., Jr, West publishing company 2 Digital Logic Circuit Analysis and Design, V.P. Nelson, H.T. Nagle, J.D. Irwin, Prentice Hall 3 Digital Systems Principles and Applications, Ronald Torci, Prentice Hall.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lojik çipler ile pratik deneyler kurarak mantıksal devrelerle dizayn becerisi kazanır |
ÖÇ02 | Lojik ve elektronik cihazları kurarak pratik öğrenime sahip olma |
ÖÇ03 | Senkron ve asenkron devre dizaynı ile endüstriyel ürün geliştirir. |
ÖÇ04 | Temel sayısal sistemleri analiz edebilecektir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Lab'da öğrenci grupları oluşturma. | Sayı sisyemleri ve temel kapıları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Laboratuvar deneylerinin ilanı | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Multivibratörler, | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Kodlama ve hata tahmin teknikleri | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Boolean fonksiyonları | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Sayaçlar | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Seviye modlu ardışık ağlar | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Darbe modlu ardışık şebekeler | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Mantık devrelerindeki tehlikeler ve bunların ortadan kaldırılması | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | enar tetiklemeli D Flip-Flop | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | ROM'lu ardışık ağ tasarımı ve PLD'ler, | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | MSI ile ardışık ağ tasarımı Entegre devreler | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Telafi Deneyleri grup1 | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Telafi deneyleri 2. grup | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |