Genel Bilgi
Kod | CEN204 |
Ad | Numerical Analysis |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere matematiksel problemlerin, nümerik yaklaşım teknikleri kullanılarak çözülmesini ve analizini öğretmek.
Dersin İçeriği
Matris tersinin alınması ile ilgili nümerik tekniklerin araştırılması ve uygulamaları, doğrusal denklem sistemleri ve optimizasyon, sınırlı fark ifadeleri, interpolasyon ve yaklaşım, nümerik türev alma ve integrasyon.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Numerical Analysis David Kincaid Ward Cheney
Notlar
Numerical Analysis Timothy Sauer
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir çok nümerik yöntem için hata analizi yapabilir. |
ÖÇ02 | Cebirsel bir denklemi uygun bir nümerik analiz yöntemiyle çözebilir. |
ÖÇ03 | Lineer denklem sistem denklemlerini uygun bir nümerik yöntemle çözebilir. |
ÖÇ04 | Nümerik yöntemleri kullanarak bir fonsiyonun benzerini bulur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar aritmetiği | Der notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kayan Noktalı Sayılar ve Yuvarlama Hataları | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Mutlak ve Göreceli Hata | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Lineer olmayan denklemlerin çözümleri | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yarılama Yöntemi | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Newton Yöntemi | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Lineer denklem sistemlerinin çözümü | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Matris cebiri | Ders Notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | LU ve Cholesky Çarpanlarına ayırma | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Pivotlama ve algoritma oluşturma | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Fonksiyonlara yaklaşım | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Polinom İnterpolasyonu | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Divided Differences | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Hermite Enterpolasyonu, Sayısal Türev ve İntegral | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |