Genel Bilgi
Kod | CEN352 |
Ad | Software Engineering |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN KARTAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
En güncel ve geçerli yazılım mühendisliği standartları hakkında bilgiler vermek, uygulamaya yönelik çözümler üzerinde durmak, geliştirme sürecinde kullanılmak üzere standartlardan türetilmiş bir belge kümesinin şablonlarını vermek, proje yönetimi hakkında bilgiler vermek.
Dersin İçeriği
Yazılım Mühendisliğine Giriş, Yazılım Geliştirme Süreçleri, Yazılım İsterleri Çözümlemesi, Yazılım Tasarımı, Arayüz Tasarımı, Yazılım Gerçekleştirimi, Proje Yönetimi, Yazılım Kalitesi Ve Standartları , Yazılım Testi, Yazılım Bakımı, UML Diyagramları, UML Diyagramları Uygulamaları, Örnek Uygulamalar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ian Sommerville, Software Engineering, Global Edition, Pearson, 2015
Notlar
Timothy C. Lethbridge and Robert Laganière Object-Oriented Software Engineering: Practical Software Development using UML and Java, McGrawHill
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yazılım geliştirme süreçlerini bilir. |
ÖÇ02 | yazılım ve arayüz tasarımı yapar. |
ÖÇ03 | Yazılım gerçekleştirim için temel kuralları uygular. |
ÖÇ04 | Yazılımın test ve bakım süreçlerini planlar ve uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yazılım Müh. Giriş | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
2 | Yazılım Geliştirme Süreçleri | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
3 | Yazılım Gereksinimlerinin Belirlenmesi | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
4 | Yazılım Tasarımı | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
5 | Arayüz Tasarımı | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
6 | Yazılım Gerçekleştirimi | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
7 | Proje Yönetimi | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yazılım Kalitesi Ve Standartları | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
10 | Yazılım Testi | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
11 | Yazılım Bakımı | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
12 | UML Diyagramları | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
13 | UML Diyagramları Uygulamaları | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
14 | Basit Düzey Örnek Uygulamalar | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
15 | İleri Düzey Örnek Uygulamalar | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları- 1.Hafta | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları - 2.Hafta | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |