Genel Bilgi
Kod | CEN449 |
Ad | Introduction to Autonomous Robots |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Barış ATA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Robot otonomisi için temel tekniklerin, özellikle hareket planlama, algılama, lokalizasyon ve SLAM'ın teorik ve algoritmik yönlerini öğrenmek.
Dersin İçeriği
Mobil otonom robotları planlama, algılama ve karar verme ile donatmak için temel kurallar. Yörüngeleri optimize etmek, robot hareketini planlamak, robot algısı ve eşzamanlı konum belirleme ve haritalama (SLAM) için algoritmik yöntemler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Nikolaus Correll, Bradley Hayes, Christoffer Heckman and Alessandro Roncone. Introduction to Autonomous Robots: Mechanisms, Sensors, Actuators, and Algorithms, MIT Press, 2022
Notlar
S. Thrun, W. Burgard, D. Fox. Probabilistic Robotics. MIT Press, 2005
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mobil otonom robotlarda kullanılan otonomi yaklaşımları hakkında temel bir anlayış kazanır. |
ÖÇ02 | Mobil robotların mevcut kullanımını ve sınırlamalarını kavrar. |
ÖÇ03 | Robotik alanındaki güncel araştırmaları anlatan dergi ve konferans makalelerini okur ve anlar. |
ÖÇ04 | Engellerin bulunduğu bir alanda hareket eden bir robot için bir rota oluşturabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Hareket Kabiliyeti | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Mobil Robot Kinematiği | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kavram | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Aktüatörler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Sensörler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Bilgisayarla Görmeye Giriş | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Araştırma makalelerinin okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Haritalama | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Rota Planlama | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Manipülasyon | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Lokalizasyon | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Eşzamanlı Lokalizasyon ve Haritalama | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Makale Sunumları I | Makale taraması, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay |
15 | Makale Sunumları II | Makale taraması, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |