ILT214 Reklamcılığa Giriş

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILT214
Ad Reklamcılığa Giriş
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Emine GÜLAL ŞAHİN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Emine GÜLAL ŞAHİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kuramsal bilgilerin aktarımını güncel bilgiler çerçevesinde öğretmeyi içeren derste; reklam ve reklamcılıkla ilgili temel kavramları, reklam ortamlarını, süreçleri, reklam kampanyası aşamalarını, reklamcılıkta tüketici ve tüketici etkileyen faktörleri, reklamda medya planlamanın önemini ve medya planlama stratejilerini, kurumları ve yeni eğilimleri, reklamla ilgili etik modelleri aktararak, bir reklam kampanyasını planlayabilme becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

İletişim, Pazarlama İletişimi ve Reklama Ait Temel Kavramlar. Reklamın Tarihsel Gelişimi, Reklamın Diğer Alanlarla İlişkisi, Reklamın Amaçları, Reklam Türleri, Reklam Ekolleri, Reklam Ortamları, Reklamın İşleyiş Sürecine İlişkin Modeller, Reklam Kampanyası Kavramı ve Reklam Kampanyası Aşamaları, Reklamda Tüketici ve Tüketici Davranışı, Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler, Reklamcılıkta Medya Planlama ve Önemi, Reklamcılıkta Ölçümleme, Reklamcılıkta Yeni Eğilimler, Reklamcılıkla İlgili Kurumlar Denetim Mekanizmaları. Reklamda Etik ve Etik Modeller aktarılıp irdelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Elden, M. (2016). Reklam ve Reklamcılık. Ankara: Say. / Balta Peltekoğlu, F. (2010). Kavram ve Kuramlarıyla Reklam. İstanbul: Beta.

Notlar

Konuyla ilgili makaleler ve elektronik kaynaklar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Reklam ve reklamcılıkla ilgili kavramları bilir ve yorumlar.
ÖÇ02 Reklam ortamlarını tanır ve etkin bir şekilde yönlendirir.
ÖÇ03 Hedef kitleyi ve etkileyen faktörleri kavrar ve uygulamalarını bu çerçevede planlar.
ÖÇ04 Reklam kampanyası süreçlerine hakim olur ve yönetir.
ÖÇ05 Reklamcılıkta gelişen yeni eğilimleri bilir ve irdeler.
ÖÇ06 Reklamcılıkla ilgili kurum ve kuruluşları bilir ve işleyişini kavrar.
ÖÇ07 Reklam ve reklamcılıkta etik modelleri tartışır ve uygulama alanında kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişim, Pazarlama İletişimi ve Reklama Ait Temel Kavramlar. Reklamın Tanımı ve Tarihsel Gelişimi. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Reklamın Diğer Alanlarla İlişkisi (Pazarlama, Ekonomi, Hukuk, Sosyoloji, Psikoloji, Sosyal Psikoloji, Antropoloji, İstatistik, Sanat). Reklamın Amaçları. Reklam Türleri. Ülkeler ve Reklam Ekolleri (Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere, Fransa, Almanya, Japonya, Türkiye). Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Yayın Yapan Reklam Ortamları (Radyo, Televizyon), Basılı Reklam Ortamları (Gazete, Dergi, Doğrudan Postalama ve Diğer Basılı Reklam Materyalleri), Açıkhava Reklam Ortamları, Transit Reklam Ortamları, İnternet, Satış Yeri Reklam Uygulamaları, Sinema. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Reklamın İşleyiş Sürecine İlişkin Modeller (Geleneksel Etik Hiyerarşisine İlişkin Modeller 'AIDA Modeli/NAIDAS Modeli/Etkiler Hiyerarşisi Modeli/DAGMAR Modeli/Yeniliklerin Benimsenmesi Modeli/Bilgi İşleme Modeli'. İlginlik Temelli Modeller 'Düşük İlginlik Öğrenme Modeli/ FCB Izgarası/Rossiter ve Percy Izgarası'. Ayrıntılandırma Olasılığı Modeli). Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Reklam Kampanyası Kavramı. Reklam Kampanyası Aşamaları (Genel Pazarlama Karması, Durum Analizi, Reklam Amaçlarının Belirlenmesi, Mesaj Stratejisinin Belirlenmesi, Medya Planlama Stratejisinin Belirlenmesi, Reklam Bütçesinin Belirlenmesi, Uygulama, Reklam Etkililiğinin Ölçülmesi). Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Reklamın Seslendiği Kitle: Tüketici ve Tüketici Davranışı. Demografik Faktörler. Psikolojik Faktörler/Öğrenme (Davranışçı Öğrenme Kuramları/Bilişsel Öğrenme Kuramları/Öğrenme ve Bellek), Motivasyon (Maslowun İhtiyaçlar Hiyerarşisi/McCellandın Motivasyon Teorisi/McGuireın Psikolojik Motivleri/Çevre Kuramı). Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Psikolojik Faktörler/Algılama (Algısal Seçicilik/Algısal Örgütleme/Algısal Yorumlama), Kişilik (Psikanalatik Kuram/Treyt Kuramı/Sosyo-Psilojik Kuram), Tutumlar ve İnançlar (Bilişsel Bileşen/Duygusal Bileşen/Davranışsal Bileşen). Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav İşlenmiş Konular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sosyo/Kültürel Faktörler 'Kültür ve Alt Kültür, Aile, Danışma Grupları, Sosyal Sınıflar'. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Reklamcılıkta Medya Planlama. Medya ve Kitle İletişimi, Medya Planlamanın Önemi, Medya Planlamaya İlişkin Kavramlar, Medya Planlama Süreci, Reklam Ortamları. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Reklamcılıkta Ölçümleme. Reklam Etkinliğinin Ölçülmesi, Reklamla İlgili Laboratuvar Ortamındaki Ölçümler, Ürünle İlgili Laboratuvar Ortamındaki Ölçümler, Reklamla İlgili Gerçek Hayattaki Ölçümler, Ürünle İlgili Gerçek Hayattaki Ölçümler. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Reklamcılıkta Yeni Eğilimler (Uluslararası Global Reklamcılık, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ve Kurumsal Reklamcılık, E-Pazarlama ve Reklam-Sözlü Pazarlama ve Reklam/İzinli Pazarlama ve Reklam/Mobil Pazarlama ve Reklam/Advergaming). Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Reklamcılıkta Yeni Eğilimler (İlişkisel Pazarlama, Deneyimsel Pazarlama, Eğlence Pazarlama, Yeşil Pazarlama, Gerilla Pazarlama). Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Reklamcılıkla İlgili Kurumlar (Reklam Ajansları, Medya Ajansları, Reklamcılıkla İlgili Ulusal ve Uluslararası Sektörel Kuruluşlar) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Reklamcılıkla İlgili Denetim Mekanizmaları. Reklamda Etik ve Etik Modeller. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenmiş Konular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenmiş Konular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2024 11:02