AS351 Erişilebilir İçerik Uygulamaları 1

4 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AS351
Ad Erişilebilir İçerik Uygulamaları 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Engin YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı (A Grubu) ()


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı öğrencilerin medya erişilebilirliğine dair bilinçli bir kavrayış geliştirmeleri ve bu erişilebilir içerikleri hazırlayabilecek becerileri kazanmalarıdır.

Dersin İçeriği

Bu derste öncelikle medya erişilebilirliği kavramı ve erişilebilir medya içeriklerinin sahip olması gereken temel özellikler anlatılacaktır. Ardından sesli betimleme ve ayrıntılı altyazılı içerik uygulamaları hazırlanacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

A. Şirin, Okyayuz, Görsel-İşitsel Çeviri ve Engelsiz Erişim, Siyasal Kitabevi.

Notlar

https://sebeder.org/Sesli_Betimleme__Gorsel_Ceviri_-360.html. https://sebeder.org/Betimleme_Kumbarasi-4.html.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Erişilebilirlik ve medya erişilebilirliği hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Medya erişilebilirliğinin sahip olması gereken temel özellikleri ve toplumsal rolünü kavrar.
ÖÇ03 Sesli betimleme kavramını ve uygulamalarını öğrenir.
ÖÇ04 Ayrıntılı altyazı uygulamalarını öğrenir.
ÖÇ05 Erişilebilir medya içerikleri hazırlayabilecek bilgi ve becerilere sahip olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir. 1
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir. 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Erişilebilirlik kavramı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Erişilebilirlik sorunları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Medya erişilebilirliği Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sesli betimleme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Dünyada ve Türkiye'de sesli betimleme çalışmaları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Ayrıntılı altyazı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Okuma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Sesli betimleme uygulamaları 1 Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
10 Sesli betimleme uygulamaları 2 Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 Sesli betimleme uygulamaları 3 Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 Sesli betimleme uygulamaları 4 Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 Ayrıntılı altyazı uygulamaları 1 Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
14 Ayrıntılı altyazı uygulamaları 2 Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
15 Ayrıntılı altyazı uygulamaları 3 Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 96
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,84
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2024 11:16