AS343 Yazı Atölyesi

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AS343
Ad Yazı Atölyesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. FIRAT BERKSUN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Derste öğrencilerin özellikle deneme yazmak, araştırma yapmak ve rapor hazırlamak için gerekli becerileri kazanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Yazım süreci, akademik yazım teknikleri, yazı türleri, araştırma teknikleri derste ele alınacak konular arasındadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Uygur, N. (2006). Denemeli Denemesiz (2. Basım), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Zinsser, W. (2018) İyi Yazmak Üzerine (3. Basım), İstanbul: Altıkırkbeş Yayın

Notlar

Becker, H. S. (2015) Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi: Yazımın Sosyal Organizasyonu Kuramı (3. Basım), Geniş, Ş. (çev.) Ankara: Heretik Yayınları Birkan, T. (04 Şubat 2016) Türkçenin Deneme Tarihi Yazılabilir mi? Erişim tarihi:20.09.2018 http://t24.com.tr/k24/yazi/turkcenin-deneme-tarihi-yazilabilir-mi,571 Köklü, N. (2007). Aşırmayı önlemek. Türk Psikoloji Bülteni, 13(41): 20-27. Ruggiero, V. R. (2017). Eleştirel Düşünme İçin Bir Rehber (1. Basım), Dedeoğlu, Ç. (çev.), İstanbul: Alfakitap


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yazım sürecinin farklı evrelerini tanır.
ÖÇ02 Düzyazı örneklerini dil becerileri yönünden inceler.
ÖÇ03 Farklı türlerde yazma pratiği kazanır.
ÖÇ04 Bir metinde yapı, biçem ya da dil yönünden problemleri fark eder.
ÖÇ05 Akademik yazıma özgü temel ilkeleri tanır.
ÖÇ06 Akademik yazımda,araştırma ve planlama için kullanılabilecek araçları tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yazma Süreci Okuma - yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Alıştırma Okuma - yazma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Yazı Türleri Okuma - yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Deneme - Alıştırma Okuma - yazma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Akademik yazım kuralları Okuma - yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Literatür Taraması Okuma - yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Okuma - yazma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Yazı da stil Okuma - yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Stilin unsurları Okuma - yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Alıştırma II Okuma - yazma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Alıştırma akran değerlendirmesi Okuma - yazma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 Redaksyon - düzeltme Okuma - yazma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
14 Alıştırma III Okuma - yazma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Genel Değerlendirme Okuma - yazma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma - yazma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma - yazma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.02.2025 01:42