Genel Bilgi
Kod | AS343 |
Ad | Yazı Atölyesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. FIRAT BERKSUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Derste öğrencilerin özellikle deneme yazmak, araştırma yapmak ve rapor hazırlamak için gerekli becerileri kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Yazım süreci, akademik yazım teknikleri, yazı türleri, araştırma teknikleri derste ele alınacak konular arasındadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Uygur, N. (2006). Denemeli Denemesiz (2. Basım), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Zinsser, W. (2018) İyi Yazmak Üzerine (3. Basım), İstanbul: Altıkırkbeş Yayın
Notlar
Becker, H. S. (2015) Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi: Yazımın Sosyal Organizasyonu Kuramı (3. Basım), Geniş, Ş. (çev.) Ankara: Heretik Yayınları Birkan, T. (04 Şubat 2016) Türkçenin Deneme Tarihi Yazılabilir mi? Erişim tarihi:20.09.2018 http://t24.com.tr/k24/yazi/turkcenin-deneme-tarihi-yazilabilir-mi,571 Köklü, N. (2007). Aşırmayı önlemek. Türk Psikoloji Bülteni, 13(41): 20-27. Ruggiero, V. R. (2017). Eleştirel Düşünme İçin Bir Rehber (1. Basım), Dedeoğlu, Ç. (çev.), İstanbul: Alfakitap
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yazım sürecinin farklı evrelerini tanır. |
ÖÇ02 | Düzyazı örneklerini dil becerileri yönünden inceler. |
ÖÇ03 | Farklı türlerde yazma pratiği kazanır. |
ÖÇ04 | Bir metinde yapı, biçem ya da dil yönünden problemleri fark eder. |
ÖÇ05 | Akademik yazıma özgü temel ilkeleri tanır. |
ÖÇ06 | Akademik yazımda,araştırma ve planlama için kullanılabilecek araçları tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yazma Süreci | Okuma - yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Alıştırma | Okuma - yazma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Yazı Türleri | Okuma - yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Deneme - Alıştırma | Okuma - yazma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Akademik yazım kuralları | Okuma - yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Literatür Taraması | Okuma - yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Okuma - yazma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Yazı da stil | Okuma - yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Stilin unsurları | Okuma - yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Alıştırma II | Okuma - yazma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Alıştırma akran değerlendirmesi | Okuma - yazma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Redaksyon - düzeltme | Okuma - yazma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | Alıştırma III | Okuma - yazma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel Değerlendirme | Okuma - yazma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma - yazma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma - yazma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |