AS353 Kültürel Antropoloji

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AS353
Ad Kültürel Antropoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre ÇEKİCİ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre ÇEKİCİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersi alan öğrencilerden: antropoloji ve kültürel çalışmalar ile ilgili temel terim ve meseleleri ele alarak bunları iletişim çalışmaları ile bağlantılandırmaları beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Antropolojinin alt dalları; kültürel antropolojinin disiplinler arası doğası, yöntemi, ilkeleri; kültürün özellikleri; dil, kültür ve iletişim ilişkisi; toplumsal kimlik, kişilik ve cinsiyet; geçim yöntemleri, ekonomik sistemler; cinsellik, evlilik, aile, ev halkı, akrabalık; politika; din; sanat ve toplumsal değişim; dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Sosyal ve Kültürel Antropoloji, John Monaghan, Peter Just, Çeviren: Hakan Gür, Dost Yayınları, Ankara, 2007

Notlar

Tok, Nafiz; Kültür ,Kimlik ve Siyaset, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2003.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Antropolojinin temel kavramlarını belirler.
ÖÇ02 Kültürel konuları antropolojik bir yaklaşımla ele alır.
ÖÇ03 Antropolojinin alt dalları ve bunların diğer bilimlerle ilişkisini açıklar.
ÖÇ04 Antropolojinin yöntemini kavrar.
ÖÇ05 Irk, etnisite ve kimlik kavramlarını antropolojik açıdan açıklar.
ÖÇ06 Dünyadaki farklı kültürlerin neden ve nasıl oluştuğunu açıklar.
ÖÇ07 Antropoloji ve iletişim çalışmaları arasında bağlantı kurar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Antropolojiye Giriş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama
2 Antropolojinin Alt Dalları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Kültür ve Özellikleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
4 Dil-Kültür İlişkisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 İletişim ve Antropoloji Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Toplumsal Cinsiyet Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Soy ve Akrabalık Okuma Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Evlilik ve Aile Okuma Öğretim Yöntemleri:
Altı Şapka, Rol Oynama, Tartışma
10 Irk ve Etnik Köken Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Altı Şapka
11 Ekonomi ve Geçim Sistemleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Toplumsal Tabakalaşma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
13 Din ve Maneviyat Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
14 Sanat ve Antropoloji Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Küreselleşme ve Değişim Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.02.2025 03:26