AS348 Enformasyon Ağları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AS348
Ad Enformasyon Ağları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. FIRAT BERKSUN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör.Dr. FIRAT BERKSUN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Enformasyon toplumu kuramlarını ele almayı ve medya ve enformasyon teknolojilerinin tarihsel gelişim aşamalarını incelemeyi amaçlar.

Dersin İçeriği

Dersin içeriğinde enformasyon kavramı, medya ve enformasyon teknolojilerinin tarihi, fordizm/post-fordizm, modernlik/post-modernlik tartışmaları, ağ toplumu gibi konular yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Williams, R. (2003). Televizyon: Teknoloji ve Kültürel Biçim. Türkbağ, A. U. (çev.), Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. Sanayi Sonrası Toplumdan Post-modern Topluma: Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları (çev. Küçük, M.). Ankara: Dost Kitabevi.

Notlar

Zeka, N. (1990) Postmodernizm: Jameson, Lyotard, Habermas, İstanbul: Kıyı Yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Enformasyon toplumu kuramlarını tanır.
ÖÇ02 Enformasyon ve ağ kavramlarının tarihsel arka planını değerlendirir.
ÖÇ03 Teknoloji ve toplum ilişkisi ile ilgili temel yaklaşımları açıklar.
ÖÇ04 Enformasyon teknolojilerinin gelişimi ile birlikte siyaset, hukuk, sanat gibi alanlarda ortaya çıkan yöntem ve sorunları inceler.
ÖÇ05 Sosyal bilimlerde dijital kültürleri araştırmak için kullanılan yöntemleri karşılaştırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Enformasyon Toplumu Nedir Okuma/sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Enformasyon Teknolojilerinin Tarihi 1 Okuma/sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Enformasyon Teknolojilerinin Tarihi 2 Okuma/sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
5 Fordizm/Post-fordizm Okuma/sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
6 Modernlik/Postmodernlik 1 Okuma/sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
7 Modernlik/Postmodernlik 2 Okuma/sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Zaman,uzam ve toplum Okuma/sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
10 Ağ toplumunda kimlik Okuma/sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
11 Küresel düzen - toplumsal hareketler Okuma/sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
12 Küreselleşme ve devlet Okuma/sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
13 Özgür yazılım/telif hakları Okuma/sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
14 Teknolojiyi nasıl sorgulamalı Okuma/sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
15 Gelecek öngörüleri, karşı-ütopyalar Okuma/sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2024 11:33