AS419 İngilizce Akademik Yazım Teknikleri

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AS419
Ad İngilizce Akademik Yazım Teknikleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. FATMA PINAR NAKİPOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin yazma becerilerini geliştirerek okudukları herhangi bir kaynaktan yola çıkarak farklı türlerde metin üretebilmelerini ve akademik makale yazabilmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği

İngilizce yazma tekniklerinin verilmesinin yanı sıra , önceden belirlenen metinler kelime ve içerik bazında incelenir, içerdiği fikirler tartışılır. Okunmuş olan metinlerin konu ve türünden de yola çıkarak öğrencilerin yazacağı makale konusu belirlenir ve üzerinde fikir alışverişi yapılır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Akademik Yazım Teknikleri Ders Notları

Notlar

Basics of Writing (Revised Edition) Middle East Technical University


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Farklı yazılı metin türlerini ve özelliklerini ayırt eder
ÖÇ02 Metinlerin bağıntı, tutarlılık , birlik gibi özelliklerini incelemeyi bilir
ÖÇ03 Metni okurken ya da dinlerken temel noktaları not alabilir ve metnin dengelerini koruyarak özetleyebilir.
ÖÇ04 Verilen belli bağlamlara uygun sözlü veya yazılı metin üretebilir.
ÖÇ05 Betimleme, sınıflama,kıyaslama, neden-sonuç ilişkilendirme gibi teknikleri kullanarak yazabilir.
ÖÇ06 Görsel ve sözel yaratıcı metinler üretir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yazar ,hedef kitle ve amaç CUBİSteki ders akış planının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Okuduğundan /dinlediğinden not alma ve özet çıkarma Özet yazma ile ilgili metin okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Bağıntı, tutarlılık , birlik Metin analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Yaratıcı yazma örnekleri Örnek metinleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Fikir yazıları 1 Fikir yazısı örnekleri okuma ve analiz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 İçerik ve düzen Örnek metinleri okuma ve analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Genel tekrar ve uygulama Metin okuma ve analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Betimleme yazıları Betimleme metinleri okuma ve metin analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Sınıflama Sınıflama metinleri okuma ve metin analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Kıyaslama Kıyaslama metin örnekleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
12 Neden-sonuç ilişkilendirme Neden-sonuç metinleri okuma ve metin analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Haber metni üretme Haber metni inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Fikir yazıları 2 Fikir yazıları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
15 Tartışma kompozisyonu Tartışma metni inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarının çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2024 11:37