ILT414 Atölye Çalışmaları 2

8 AKTS - 3-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILT414
Ad Atölye Çalışmaları 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Bitirme
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. FIRAT BERKSUN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Atölye Çalışmaları, 4. sınıf öğrencilerinin ilgi alanlarına göre düzenlenecek uygulama çalışmaları yaptırılarak teorik bilgiyi hayata geçirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Atölye konuları bu döneme kadar işlenmiş konular içerisinden seçilir: İletişim Bilimleriyle bağlantılı olmak koşuluyla; sanat, felsefe, edebiyat, politika, çevre, sinema, fotoğrafçılık, halkla ilişkiler, medya, gazetecilik, vb.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Alternatif Bilişim Derneği E-kitap kütüphanesi

Notlar

Fikirleri Görselleştirmek, Gregor Krisztian ve Nesrin Schlempp-Ülker


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletişim Bilimleriyle bağlantılı olacak; sanat, felsefe, edebiyat, politika, çevre, sinema, fotoğrafçılık, halkla ilişkiler, medya, gazetecilik, vb. alanlarda uygulama yapar.
ÖÇ02 Proje tasarlama, üretme ve sunma becerileri kazanır.
ÖÇ03 Yaratıcılık ve toplumsal duyarlılık becerileri kazanır.
ÖÇ04 Uygulama bilgisini kuram ile sentezler.
ÖÇ05 Bir projenin bütün aşamalarında inisiyatif alarak bağımsız çalışma becerisi geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 literatür taraması ödev/proje Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
3 literatür taraması II ödev/proje Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
4 literatür taraması III ödev/proje Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
5 Projenin hazırlanması, geri bildirim alınması ödev/proje Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
6 Projenin hazırlanması, geri bildirim alınması II ödev/proje Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Projenin hazırlanması, geri bildirim alınması III ödev/proje Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav ödev/proje Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
9 Projenin hazırlanması, geri bildirim alınması IV ödev/proje Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
10 İlk Taslak Teslim ödev/proje Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
11 Son düzeltme, geri bildirim alınması ödev/proje Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
12 Son düzeltme, geri bildirim alınması II ödev/proje Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
13 Genel değerlendirme ödev/proje Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
14 Sunumlar ödev/proje Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
15 Sunumlar II ödev/proje Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ödev/proje Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ödev/proje Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 9 9
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 207
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,28
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.02.2025 12:48