Genel Bilgi
Kod | MDN108 |
Ad | Mineroloji ve Petrografi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCÜMENT BİLGER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yeryüzündeki mineralleri tanıtmak ve ortak özelliklerine göre sınıflandırmak. Minerallerin birbirleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymak.
Dersin İçeriği
Kristal Sistemleri, Minerallerin Fiziksel Özellikleri, Özel Mineroloji
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kayaç Oluşturan Önemli Minerallerin Mikroskop İncelemesi, Yavuz Erkan, 2007
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mineralleri tanımlayabilir. |
ÖÇ02 | Mineralleri sınıflandırabilir. |
ÖÇ03 | Kristal sistemleri açıklar |
ÖÇ04 | Minerallerin ayırt edici özelliklerini bilir. |
ÖÇ05 | Mikroskop yardımı ile mineralleri tanımlar. |
ÖÇ06 | Sülfür grubu minerallerini bilir |
ÖÇ07 | Karbon grubu mineralleri tanımlar |
ÖÇ08 | Halojen grubu mineralleri tanımlar |
ÖÇ09 | Oksit ve Hidroksitler, Karbonatlar, Nitratlar, Boratlar ve Wolframatları tanımlar |
ÖÇ10 | Silikat grubu mineralleri tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik temel kavramları konusunda alt yapıya sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilikte iş sağlığı ve güvenliği ilkelerini ve yöntemlerini kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik uygulamalarında kullanılması gerekli araçların teknik özelliklerine hakimdir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında karşılaştığı problemleri Bireysel ve multidisipliner çalışma grubu üyesi olarak çözebilme becerisi elde eder. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel madencilik alanındaki güncel teknikleri ve araçları uygulamalı derslerde etkin olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mineraller ve cevherlerin ayırt edici özelliklerini madencilik uygulamalarını kullanrak belirler ve bulduğu sonuçları raporlayabilir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel bilgisayar kullanımı ve bilgisayarı etkin kullanarak madencilik alanında teknik ekipmanların çizimini yapabilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanındaki problemleri bilimsel veriler yardımıyla tanımlayarak, modelleme ve çözüm becerisi edinir. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden alanında temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madenlerin bulunması, çıkartılması ve zenginleştirilmesi safhalarında kullanılan teknolojik yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanında bilim ve teknolojideki yenilikleri öğrenmiş olduğu yabancı dil ile takip ederek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kazanmış olduğu bilgi ve tecrübelerin ışığında veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin sözlü ve yazılı iletişim için en az bir yabancı dili genel düzeyde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden işletmesinde meydana gelebilecek olayların hukuksal sonuçları tanımlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Tanımlar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Kristal sistemleri, kübik sistem, tetragonal sistem, hekzagonal sistem | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Trigonal sistem, ortorombik sistem, monoklinik, triklinik sistem | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Minerallerin Fiziksel Özellikleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Minerallerin Fiziksel Özellikleri II | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Özel Mineroloji | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Altın, Gümüş, Bakır, Platin, Demir, | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sülfür grubu mineralleri, Karbon grubu | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Sülfür grubu minerlleri, Karbon grubu II | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Halojenler; Halit, Silvin, Fluorit | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Oksit ve Hidroksitler, Karbonatlar, Nitratlar, Boratlar, Wolframatlar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Silikatlar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Optik Mineroloji | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Optik Mineroloji II | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |