Genel Bilgi
Kod | MDN102 |
Ad | Harita Bilgisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. SEDA DEMİRCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; haritalar hakkında genel bilgi edinen öğrencilere,topoğrafik ve jeolojik haritaları okuyup, yorumlayarak, tabaka eğim ve doğrultularını harita üzerinde belirlemeleri ve harita çizimine bağlı olarak enine kesit çıkarma bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Harita ve harita çeşitleri, topoğrafik haritalar, jeolojik haritalar, tabaka düzlemi doğrultusu, egimi ve egim yönünün belirlenmesi, Topoğrafik haritalardan kesit çıkarılması, mostralar, faylar, kıvrımlar, v kuralı ve V kuralına göre tabakaların jeolojik haritada gösterilmesi, pusula kullanımı.
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön Koşulu Yoktur.
Kaynaklar
Harita Bilgisi; Ankara Üniversitesi Ders Notu; Onur Çalışkan
Notlar
Harita Bilgisi; Ankara Üniversitesi Ders Notu; Onur Çalışkan
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Harita ve Harita çeşitlerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Haritalardaki ölçek sistemini açıklar |
ÖÇ03 | Topoğrafik ve jeolojik haritaların jeoloji ve madencilikteki kullanımını gerçekleştirir. |
ÖÇ04 | Topoğrafik haritalardan enin eksit çıkarmayı öğrenir ve milimetrek kağıtda çizim yapar. |
ÖÇ05 | Mostra ve tabaklar konusunu açıklar. |
ÖÇ06 | Tabaka düzleminin doğrultusu, eğim yönü ve egim miktarını hesaplayabilir. |
ÖÇ07 | Uyumsuzluklar, faylar ve kıvrımları açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik temel kavramları konusunda alt yapıya sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilikte iş sağlığı ve güvenliği ilkelerini ve yöntemlerini kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik uygulamalarında kullanılması gerekli araçların teknik özelliklerine hakimdir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında karşılaştığı problemleri Bireysel ve multidisipliner çalışma grubu üyesi olarak çözebilme becerisi elde eder. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel madencilik alanındaki güncel teknikleri ve araçları uygulamalı derslerde etkin olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mineraller ve cevherlerin ayırt edici özelliklerini madencilik uygulamalarını kullanrak belirler ve bulduğu sonuçları raporlayabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel bilgisayar kullanımı ve bilgisayarı etkin kullanarak madencilik alanında teknik ekipmanların çizimini yapabilir. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanındaki problemleri bilimsel veriler yardımıyla tanımlayarak, modelleme ve çözüm becerisi edinir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden alanında temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madenlerin bulunması, çıkartılması ve zenginleştirilmesi safhalarında kullanılan teknolojik yöntemleri uygular. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanında bilim ve teknolojideki yenilikleri öğrenmiş olduğu yabancı dil ile takip ederek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kazanmış olduğu bilgi ve tecrübelerin ışığında veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin sözlü ve yazılı iletişim için en az bir yabancı dili genel düzeyde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden işletmesinde meydana gelebilecek olayların hukuksal sonuçları tanımlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Harita bilgisine giriş | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Harita çeşitleri, topografik haritalar | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Haritalarda pafta ve koordinat sistemi | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Topoğrafik haritaların jeolojide kullanım alanları | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Topoğrafik haritalardan kesit çıkarılması | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Tabaka ve düzlem, tabaka düzlemi doğrultusu, eğim yönü, ve eğim miktarı belirlenmesi yöntemleri | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Jeolojik haritalar | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mostra ve V-Kuralı | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Uyumsuzluklar | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kıvrımlar | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Faylar | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Düzlemsel yapıların ölçümü | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Pusula Kullanımı | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel Tekrar | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,80 | ||
AKTS | 4 AKTS |