Genel Bilgi
Kod | MDS211 |
Ad | Topoğrafya |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. SEDA DEMİRCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; öğrencilerin topoğrafya ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, ölçme aletlerinin özellikleri ve kullanımlarının kavranması, alan hesaplama yöntemlerini öğrenmeleri, ölçek kavramlarını öğrenmelerini, poligon, yükseklik ve takimetri hesaplamalarını öğrenmelerdir.
Dersin İçeriği
Tanımlar, Ölçekler ve Hatalar , arazi ölçüm tipleri, aletler, doğruluk ve hassasiyet, şerit metre ve elektronik aletlerle uzunluk ölçümleri, açı ölçümleri, arazi uygulamaları, hesaplar ve düzeltmeler, alan hesapları.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Madenlerde Ölçme ve Plan; Şenol Kuşçu
Notlar
Madenlerde Ölçme ve Plan; Şenol Kuşçu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ölçme ile ilgili temel kavramları tanımlar |
ÖÇ02 | Alan ve hacim hesapları uygularlar |
ÖÇ03 | Yükseklik ölçmeleri ve nivelman karne hesaplamalarını yapar. |
ÖÇ04 | Ölçmede yapılabilecek hataları tanımlar ve değerlendirirler |
ÖÇ05 | Ölçme aletleri ve donanımları kullanırlar |
ÖÇ06 | Açık ve kapalı poligon, temel hesap yöntemleri, poligon koordinat hesaplarlar |
ÖÇ07 | Geometrik ve trigonometrik nivelman karne hesaplar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik temel kavramları konusunda alt yapıya sahiptir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilikte iş sağlığı ve güvenliği ilkelerini ve yöntemlerini kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik uygulamalarında kullanılması gerekli araçların teknik özelliklerine hakimdir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında karşılaştığı problemleri Bireysel ve multidisipliner çalışma grubu üyesi olarak çözebilme becerisi elde eder. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel madencilik alanındaki güncel teknikleri ve araçları uygulamalı derslerde etkin olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mineraller ve cevherlerin ayırt edici özelliklerini madencilik uygulamalarını kullanrak belirler ve bulduğu sonuçları raporlayabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel bilgisayar kullanımı ve bilgisayarı etkin kullanarak madencilik alanında teknik ekipmanların çizimini yapabilir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanındaki problemleri bilimsel veriler yardımıyla tanımlayarak, modelleme ve çözüm becerisi edinir. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden alanında temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madenlerin bulunması, çıkartılması ve zenginleştirilmesi safhalarında kullanılan teknolojik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanında bilim ve teknolojideki yenilikleri öğrenmiş olduğu yabancı dil ile takip ederek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kazanmış olduğu bilgi ve tecrübelerin ışığında veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin sözlü ve yazılı iletişim için en az bir yabancı dili genel düzeyde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden işletmesinde meydana gelebilecek olayların hukuksal sonuçları tanımlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanımlar, Ölçekler ve Hatalar (Kaba, Düzenli ve Düzensiz Hatalar) | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Arazide noktaların işaretlenmesi - röperleme, arazide doğruların belirtilmesi (jalonlama), uzunlukların ölçülmesi | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Yükseklik Ölçmeleri (Nivelman), Yükseklik Ölçmelerinde Kullanılan Metotlar, Geometrik Nivelman, yükseklik farkı metodu | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Nivelman karnesi hazırlama (yükseklik farkı yöntemi) Arazi Çalışması | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Nivelman karnesi hazırlama (Gözlemleme Düzlem kotu yöntemi) Arazi Çalışması | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Yüzey Nivelmanı (Kazı Hacim Hesabı) | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yüzey Nivelmanı (Kazı Hacim Hesabı) Arazi Çalışması | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Trigonometrik Nivelman, Yatay Mesafenin Hesaplanması (Takimetrik Hesaplar) | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Gauss Yöntemi ile Alan Hesabı, | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Cross Metodu ile alan Hesabı | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Teodolit uygulama çalışması | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Dik Koordinat Sistemi ve Koordinat Hesabı, Trigonometrik Daire ve Trigonometrik Fonksiyonlar ve Temel Ödevler | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Poligon Noktaları ve Açık Poligon Hesapları | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Arazi Çalışmaları (Poligon Ölçümleri, Kapalı Poligon Hesaplamaları) | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,92 | ||
AKTS | 3 AKTS |