Genel Bilgi
Birim | ALADAĞ MESLEK YÜKSEKOKULU |
MADEN TEKNOLOJİSİ PR. | |
Kod | MDS207 |
Ad | Mermer ve Parlatılabilen Diğer Malzemeler Teknoloj |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCÜMENT BİLGER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERCÜMENT BİLGER
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mermerin oluşumu, aranması ve işletilmesi konusunda bilgi vermek. Mermerin kalitesini anlayabilmek için gerçekleştirilecek laboratuar çalışmalarının öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Mermerin Tanımı/ Mermerlerin Sınıflandırılması/ Mermer Özellikleri ve Standartlar/ Mermerlerde Arıza ve Kusurlar/ Sertlik/ TSE Standartları/ Laboratuar Uygulamaları/ Mermer işletmeciliği/ Mermer Üretim Yöntemleri ve Teknolojisi/ Mermer Kesme Teknolojisi/ Üretim Kaybı/ Mermer Kalite Kontrolü
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mermer, Turgay Onargan, 2005
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mermerin jeolojik ve teknolojik olarak tanımlar |
ÖÇ02 | Mermeri jeolojik kökenlerine göre sınıflandırır |
ÖÇ03 | Mermerlerin oluşumu ve çeşitlerini sıralar |
ÖÇ04 | Mermer arama ve üretim yöntemlerini planlar |
ÖÇ05 | Fiziksel ve Mekanik deneyleri yaparak mermerlerin kalitesini tayin eder |
ÖÇ06 | Mermer ocağı yerini doğru seçer |
ÖÇ07 | Mermer kesme ve işleme teknolojisini tanımlar |
ÖÇ08 | Problem çözümlerinde üç boyutlu olarak planlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik temel kavramlarını tanımlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilikte iş sağlığı ve güvenliği ilkelerini ve yöntemlerini kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik uygulamalarında kullanılması gerekli araçların teknik özelliklerini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında karşılaştığı problemleri Bireysel ve multidisipliner çalışma grubu üyesi olarak çözebilme becerisi elde eder. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel madencilik alanındaki güncel teknikleri ve araçları uygulamalı derslerde etkin olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mineraller ve cevherlerin ayırt edici özelliklerini madencilik uygulamalarını kullanrak belirler ve bulduğu sonuçları raporlayabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel bilgisayar kullanımı ve bilgisayarı etkin kullanarak madencilik alanında teknik ekipmanların çizimini yapabilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanındaki problemleri bilimsel veriler yardımıyla tanımlayarak, modelleme ve çözüm becerisi edinir. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden alanında temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madenlerin bulunması, çıkartılması ve zenginleştirilmesi safhalarında kullanılan teknolojik yöntemleri uygular. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanında bilim ve teknolojideki yenilikleri öğrenmiş olduğu yabancı dil ile takip ederek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kazanmış olduğu bilgi ve tecrübelerin ışığında veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin sözlü ve yazılı iletişim için en az bir yabancı dili genel düzeyde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışını destekler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden işletmesinde meydana gelebilecek olayların hukuksal sonuçları tanımlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mermerin Tanımı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Mermerlerin Sınıflandırılması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Mermer Özellikleri ve Standartlar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
4 | Mermer Özellikleri ve Standartlar II | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
5 | Mermer Ocak Yeri Seçimi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Mermer Üretim Yöntemi ve Teknolojisi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Mermer Üretim Yöntemi ve Teknolojisi II | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mermer Kesme ve İşleme Teknolojisi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | S/T Makineleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Mermer Atıkları ve Çevre | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Mermerlerde Kalite Kontol | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Mermer Atıklarından yararlanma | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Mermer Ekonomisi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Mermer Ekonomisi II | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |