Genel Bilgi
| Birim | ALADAĞ MESLEK YÜKSEKOKULU |
| MADEN TEKNOLOJİSİ PR. | |
| Kod | MDS210 |
| Ad | Madencilik ve Çevre |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCÜMENT BİLGER |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Madenciliğin çevresel etkilerini öğretmek ve alınması gerekli olan tedbirler hakkında farkındalık yaratmak.
Dersin İçeriği
Genel Tanımlar/ Gürültü, Titreşim/ Açık İşletmenin Çevresel Etkileri/ Yer altı Çevresel Etkileri/ Zararlı Gazlar/ Kömür ve Cevher Hazırlama İşlemlerinin Çevresel Etkileri/ Altın Madenciliği/ Radyoaktif Kirlenme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çevresel Etki Değerlendirilmesi Yönetmeliği, Madencilik ve Çevre Ders Notları
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Çevre bilincini savunur |
| ÖÇ02 | Çevrenin temel kavramlarını tanımlar |
| ÖÇ03 | Madenciliğin çevresel etkilerini saptar |
| ÖÇ04 | Çevre ile ilgili rapor hazırlar |
| ÖÇ05 | Kirliliğin toprak ve akarsulara etkisini açıklar |
| ÖÇ06 | Su ve toprak kirliliği kaynaklarını sınıflandırır |
| ÖÇ07 | Çevre ile ilgili mevzuatları tanımlar |
| ÖÇ08 | Zararlı gazları listeler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik temel kavramlarını tanımlar. | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilikte iş sağlığı ve güvenliği ilkelerini ve yöntemlerini kavrar. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik uygulamalarında kullanılması gerekli araçların teknik özelliklerini açıklar. | 3 |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında karşılaştığı problemleri Bireysel ve multidisipliner çalışma grubu üyesi olarak çözebilme becerisi elde eder. | 3 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel madencilik alanındaki güncel teknikleri ve araçları uygulamalı derslerde etkin olarak kullanır. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mineraller ve cevherlerin ayırt edici özelliklerini madencilik uygulamalarını kullanrak belirler ve bulduğu sonuçları raporlayabilir. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel bilgisayar kullanımı ve bilgisayarı etkin kullanarak madencilik alanında teknik ekipmanların çizimini yapabilir. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanındaki problemleri bilimsel veriler yardımıyla tanımlayarak, modelleme ve çözüm becerisi edinir. | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden alanında temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak kullanır. | 3 |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madenlerin bulunması, çıkartılması ve zenginleştirilmesi safhalarında kullanılan teknolojik yöntemleri uygular. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanında bilim ve teknolojideki yenilikleri öğrenmiş olduğu yabancı dil ile takip ederek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kazanmış olduğu bilgi ve tecrübelerin ışığında veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin sözlü ve yazılı iletişim için en az bir yabancı dili genel düzeyde kullanır. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışını destekler. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden işletmesinde meydana gelebilecek olayların hukuksal sonuçları tanımlar. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Giriş | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Açık ocak maden işlemesinin çevresel etkileri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Yer altı işletmesinin çevresel etkileri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | Kömür ve Cevher hazırlama işlemlerinin çevresel etkileri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
| 5 | Metal ve kömürün endüstriyel kullanımlarının çevresel etkileri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 6 | Altın Madenciliği ve Çevre | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 7 | Radfyoaktif kirlenme, Radyasyon Çeşitleri ve Özellikleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Toprak kirlenmesi; Kirletici Kaynaklar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 10 | Madencilik faaliyetlerinden oluşan hava kirliliği | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
| 11 | Madencilik Faaliyetleri sonrası çevresel iyileştirme yöntemleri ve Uygulamaları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Madencilik ile ilgili Çevre kanunları ve yönetmelikleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | Proje tanıtım dosyası hazırlanması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Çevre Etki Değerlendirmesi (ÇED) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Çevre Etki Değerlendirmesi (ÇED) II | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||