Genel Bilgi
Kod | MDS222 |
Ad | Meslek Etiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Önlisans/Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCÜMENT BİLGER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Etik, meslek etiği, meslek gruplarına ait etik kuralları, eğitim ve çalışma hayatında etiğin önemi, etik kapsamında kişilerin hak ve sorumlulukları konusunda farkındalık sağlanması ve temel yeterliliklerin kazandırılması
Dersin İçeriği
Etik değerler (İlke, kural ve kavramlar), etik sistemleri, etik dışı davranışlar, akademik dürüstlük, öğrenci hak ve sorumlulukları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Aydın, I. (2012). Managerial, professional and organizational ethics. Ankara: Pegem Akademi. Aydın, I. (2012). Ethics in education and training. Ankara: Pegem Academy
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Etik kavramını açıklayabilir |
ÖÇ02 | Meslek alanındaki etik kurallarını bilir |
ÖÇ03 | Etiğe uygun davranışları sıralayabilir |
ÖÇ04 | Ahlaki ve etik ayrımı yapabilecek yetkinliği kazanır |
ÖÇ05 | Aile iletişim kurallarını mesleki etik içerisinde uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik temel kavramları konusunda alt yapıya sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilikte iş sağlığı ve güvenliği ilkelerini ve yöntemlerini kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik uygulamalarında kullanılması gerekli araçların teknik özelliklerine hakimdir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında karşılaştığı problemleri Bireysel ve multidisipliner çalışma grubu üyesi olarak çözebilme becerisi elde eder. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel madencilik alanındaki güncel teknikleri ve araçları uygulamalı derslerde etkin olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mineraller ve cevherlerin ayırt edici özelliklerini madencilik uygulamalarını kullanrak belirler ve bulduğu sonuçları raporlayabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel bilgisayar kullanımı ve bilgisayarı etkin kullanarak madencilik alanında teknik ekipmanların çizimini yapabilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanındaki problemleri bilimsel veriler yardımıyla tanımlayarak, modelleme ve çözüm becerisi edinir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden alanında temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madenlerin bulunması, çıkartılması ve zenginleştirilmesi safhalarında kullanılan teknolojik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanında bilim ve teknolojideki yenilikleri öğrenmiş olduğu yabancı dil ile takip ederek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kazanmış olduğu bilgi ve tecrübelerin ışığında veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin sözlü ve yazılı iletişim için en az bir yabancı dili genel düzeyde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden işletmesinde meydana gelebilecek olayların hukuksal sonuçları tanımlar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etik ve ahlak kavramı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Etik sistemleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Faydacılık | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Faydacılık II | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Toplumsal sözleşme | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kişisel etik | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Meslek kavramı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Etik dışı davranışlar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Akademik meslek etiği | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Akademik dürüstlük | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Öğrenci hak ve sorumlulukları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Eğitim yöneticileri ve etik | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Eğitim yöneticileri ve etik I | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Mesleki örnek olay inceleme | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |