BAT255 Meslek Etiği

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAT255
Ad Meslek Etiği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. İLKAY ŞEN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Profesyonel iş hayatında karar alma ve alınan kararları uygulama süreçlerinde davranış ve tutumları etik kodlar temelinde analiz etme yeteneği kazandırmak. Örgütsel yapı içerisinde sıklıkla karşılaşılan etik ihlal türlerini işveren ve personel açısından tartışmak. Mesleki etik ile ilgili yeterliklerin kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği

Mesleği uygularken belirli davranış ilkelerini benimsemesi ve belirli kurallara uyması ile ortaya çıkan sorunlara profesyonel yaklaşmak. Aynı zamanda o mesleğin ne olduğu, neyi amaçladığı ve hangi yöntemleri kullandığını meslek etiği çerçevesinde uygulamak

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Meslek Etiği, Menşure Kolçak,Ekin Basım Yayın

Notlar

Meslek Etiği detay yayıncılık Alptekin Sökmen


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İş yaşamında insanı anlamanın disiplinler arası bilgisine sahip olmak ve konusuyla ilgili uygulamaları değerlendirebilmek
ÖÇ02 İş yaşamında insan konusunda edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek ve alana ilişkin orijinal fikirler geliştirebilmek
ÖÇ03 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır.
ÖÇ04 Bir sosyal sistem olarak çalışma ortamındaki etkileşim biçimleri ve çatışma yönetimine ilişkin dinamikleri kavramak ve bu konuda duyarlılık kazanmak.
ÖÇ05 Çalışma ortamının kalitesini yükseltecek kuramsal bilgi ve beceriler edinmek.
ÖÇ06 Tarımsal çalışma etiği bilinci geliştirmek
ÖÇ07 Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder
ÖÇ08 Çalışma yaşamında araştırma modeli geliştirme, veri toplama ve veri analiz etme bilgi ve becerisi kazanmak.
ÖÇ09 Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır
ÖÇ10 İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
ÖÇ11 Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
ÖÇ12 Çalışma yaşamında kendi sorumluluklarını bilir ve gereğini zamanında hakkıyla yerine getirir
ÖÇ13 İş yerinde ünvan ve uzmanlık alanlarına göre iş dağılımı adaletli yapılır.
ÖÇ14 Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
ÖÇ15 Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel iletişim becerilerini kazanır 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ahlak ve etik kavramı, benzerlikler ve farklılıklar Ders Kitabı Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler Ders Kitabı Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Etik ve türleri Ders Kitabı Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Etik Dışı Davranışlar ve Nedenleri Ders Kitabı Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
5 Etik ve güç kullanımı Ders Kitabı Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Meslek Etiği Ders Kitabı Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Mesleki, Örgütsel ve Yönetsel Etik Ders Kitabı Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Etik Değerlere Uygun Çalışma Ortamı Ders Kitabı Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Mesleki Örnek Olay İnceleme - Mobbing Ders Kitabı Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Mesleki Örnek Olay İnceleme-Cinsiyet Ayrımcılığı Ders Kitabı Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Tarımsal sektörde etik kavramı 1 Ders Kitabı Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Tarımsal sektörde etik kavramı 2 Ders Kitabı Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Etik ve örgütsel davranış Ders Kitabı Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek Ders Kitabı Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.05.2024 01:44