Genel Bilgi
Kod | BAT255 |
Ad | Meslek Etiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. İLKAY ŞEN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Profesyonel iş hayatında karar alma ve alınan kararları uygulama süreçlerinde davranış ve tutumları etik kodlar temelinde analiz etme yeteneği kazandırmak. Örgütsel yapı içerisinde sıklıkla karşılaşılan etik ihlal türlerini işveren ve personel açısından tartışmak. Mesleki etik ile ilgili yeterliklerin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği
Mesleği uygularken belirli davranış ilkelerini benimsemesi ve belirli kurallara uyması ile ortaya çıkan sorunlara profesyonel yaklaşmak. Aynı zamanda o mesleğin ne olduğu, neyi amaçladığı ve hangi yöntemleri kullandığını meslek etiği çerçevesinde uygulamak
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Meslek Etiği, Menşure Kolçak,Ekin Basım Yayın
Notlar
Meslek Etiği detay yayıncılık Alptekin Sökmen
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İş yaşamında insanı anlamanın disiplinler arası bilgisine sahip olmak ve konusuyla ilgili uygulamaları değerlendirebilmek |
ÖÇ02 | İş yaşamında insan konusunda edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek ve alana ilişkin orijinal fikirler geliştirebilmek |
ÖÇ03 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. |
ÖÇ04 | Bir sosyal sistem olarak çalışma ortamındaki etkileşim biçimleri ve çatışma yönetimine ilişkin dinamikleri kavramak ve bu konuda duyarlılık kazanmak. |
ÖÇ05 | Çalışma ortamının kalitesini yükseltecek kuramsal bilgi ve beceriler edinmek. |
ÖÇ06 | Tarımsal çalışma etiği bilinci geliştirmek |
ÖÇ07 | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder |
ÖÇ08 | Çalışma yaşamında araştırma modeli geliştirme, veri toplama ve veri analiz etme bilgi ve becerisi kazanmak. |
ÖÇ09 | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır |
ÖÇ10 | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. |
ÖÇ11 | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
ÖÇ12 | Çalışma yaşamında kendi sorumluluklarını bilir ve gereğini zamanında hakkıyla yerine getirir |
ÖÇ13 | İş yerinde ünvan ve uzmanlık alanlarına göre iş dağılımı adaletli yapılır. |
ÖÇ14 | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. |
ÖÇ15 | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ahlak ve etik kavramı, benzerlikler ve farklılıklar | Ders Kitabı Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler | Ders Kitabı Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Etik ve türleri | Ders Kitabı Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Etik Dışı Davranışlar ve Nedenleri | Ders Kitabı Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
5 | Etik ve güç kullanımı | Ders Kitabı Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Meslek Etiği | Ders Kitabı Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Mesleki, Örgütsel ve Yönetsel Etik | Ders Kitabı Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Etik Değerlere Uygun Çalışma Ortamı | Ders Kitabı Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Mesleki Örnek Olay İnceleme - Mobbing | Ders Kitabı Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Mesleki Örnek Olay İnceleme-Cinsiyet Ayrımcılığı | Ders Kitabı Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Tarımsal sektörde etik kavramı 1 | Ders Kitabı Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Tarımsal sektörde etik kavramı 2 | Ders Kitabı Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Etik ve örgütsel davranış | Ders Kitabı Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek | Ders Kitabı Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |