Genel Bilgi
Kod | AYHS118 |
Ad | Doğa ve Av Turizmi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Sevil Meziyet YİĞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Turizmle ilgili temel kavram ve yaklaşımlar, doğa turizminin esasları ve konuyla ilgili uygulamalar konusunda öğrencileri bilgilendirmek, Yaban hayatı turizmi, Doğa turizmi ve ekoturizmin temel özellikleri, Türkiye'de doğa ve av turizmi uygulamalarında ortaya çıkan sorunlar
Dersin İçeriği
Turizmle ilgili temel kavramlar, Turizmin çevre ve ormanlar üzerindeki etkileri, Yaban hayatına yönelik insan kullanımları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu
Notlar
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, turizmle ilgili temel kavramları bilir. |
ÖÇ02 | Turizmin çeşitleri ve özelliklerini bilir. |
ÖÇ03 | Turizmin çevre ve ormanlar üzerindeki etkilerinin neler olduğunu bilir. |
ÖÇ04 | Yaban hayatına yönelik insan kullanımlarının çeşitlerini bilir. |
ÖÇ05 | Yaban hayatı-turizm, Korunan alan-turizm, ilişkilerini bilir. |
ÖÇ06 | Doğa turizmi ve ekoturizmin temel özellikleri ve esaslarını bilir. |
ÖÇ07 | Türkiye'de doğa ve av turizmi uygulamaları konusunda detaylı bilgi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve Uluslararası avcılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, yaban hayatı ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok yönlü düşünebilir, alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel olaylar ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı ile ilgili bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayvanlarının çeşitliliği, envanteri, hastalıkları, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olma. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek yönetir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanabilme. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili orta düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile yeterli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çevre ve ormancılık politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrayabilme. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Turizmle ilgili temel kavramlar | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Turizmin çeşitleri ve özellikleri | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Turizmde güncel eğilimler ve yeni yaklaşımlar | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Turizm ve Av Turizmi | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yaban hayatı turizmi | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yaban hayatı turizmine yönelik uygulamalar | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Türkiye'de Uluslararası Av Turizmi | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Korunan alan-turizm ilişkileri | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Doğa turizmi ve ekoturizmin temel özellikleri | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Av turizmi ve etkileri | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Avına İzin Verilen Türler ve Avlanma Dönemi | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Av Turizminde Ücretler ve Cezalı Avlama ile Yaralama | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Türlere Göre Avlak, Kota, Ücret ve Kurallar | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Türkiye'de doğa ve av turizmi uygulamaları | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 68 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,72 | ||
AKTS | 3 AKTS |