Genel Bilgi
Kod | AYHS218 |
Ad | Mesleki İngilizce |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. Yılmaz UÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Avcılık ve yaban hayatı alanındaki teknik terimlerin öğrenilmesi ve bilimsel literatürü takip edebilecek kazanımların elde edilmesi.
Dersin İçeriği
Bu derste avcılık ve yaban hayatı alanında temel terminoloji öğretilmekte, karasal ve sucul ekoloji, biyoçeşitlilik, zooloji, avcılık, yaban hayatı konularında bilimsel makalelerden çeviri, okuma ve anlama çalışmaları gerçekleştirilmektedir. Sözlü ve yazılı iletişimde ingilizce terminolojinin kullanımı öğretilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Avcılık ve yaban hayatı alanındaki bilimsel kitaplar ve makaleler
Notlar
Mesleki ingilizce ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Avcılık ve yaban hayatı alanındaki yayınları genel olarak okur ve anlar. |
ÖÇ02 | Ekoloji, biyolojik çeşitlilik, avcılık, karasal ve denizel biyoloji gibi avcılık ve yaban hayatının kapsadığı alanlardaki ingilizce teknik terimleri tanımlar. |
ÖÇ03 | Alanında öğrendiği mesleki terimleri sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilir. |
ÖÇ04 | Avcılık ve yaban hayatı alanındaki çalışmalarda ihtiyaç duyduğu teknik terimleri kullanır. |
ÖÇ05 | Alanındaki ingilizce yayınları türkçeye çevirebilir. |
ÖÇ06 | Alanında edindiği bilgilerli karşılaştırabilir ve yorum yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve Uluslararası avcılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, yaban hayatı ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok yönlü düşünebilir, alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel olaylar ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı ile ilgili bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayvanlarının çeşitliliği, envanteri, hastalıkları, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olma. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek yönetir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanabilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili orta düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile yeterli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çevre ve ormancılık politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrayabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, dersin kapsamı hakkında bilgilendirme | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Avcılık ve yaban hayatı alanında teknik terimler-1 | Alan ile ilgili kitap, dergi ve makale araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Avcılık ve yaban hayatı alanında teknik terimler-2 | Alan ile ilgili kitap, dergi ve makale araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Avcılık ve yaban hayatı alanında teknik terimler-3 | Alan ile ilgili kitap, dergi ve makale araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Avcılık ve yaban hayatı alanında ingilizce kaynak taraması | Alan ile ilgili süreli yayın, kitap, e-kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Avcılık alanında makale taraması | Alan ile ilgili süreli yayın, kitap, e-kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
7 | Yaban hayatı alanında makale taraması | Alan ile ilgili süreli yayın, kitap, e-kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Ara sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Avcılık ve yaban hayatı alanında kitap çeviri çalışması-1 | Konu ile ilgili kitaplardan çeviri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Grup Çalışması |
10 | Avcılık ve yaban hayatı alanında kitap çeviri çalışması-2 | Konu ile ilgili kitaplardan çeviri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Öğrenciler tarafından seçilen güncel bir konuya ait makalenin çevirisi-1 | Konu ile iligili kaynaklardan çeviri, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Öğrenciler tarafından seçilen güncel bir konuya ait makalenin çevirisi-2 | Konu ile iligili kaynaklardan çeviri, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Öğrenciler tarafından seçilen güncel bir konuya ait makalenin çevirisi-3 | Konu ile iligili kaynaklardan çeviri, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Bilimsel yazışma örnekleri-1 | İngilizce yayın talebi örneği ve bilimsel yazışma örneklerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
15 | Bilimsel yazışma örnekleri-2 | İngilizce yayın talebi örneği ve bilimsel yazışma örneklerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |