ORS114 İletişim

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ORS114
Ad İletişim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Sevil Meziyet YİĞEN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

İletişim kavramı, süreci, etkin iletişimin temel özellikleri, iletişim türleri, iletişimde işitmek ve algılamanın önemi, iletişim engelleri, empati kavramı, beden dilinin iletişimdeki rolü vb. konulara yönelik bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

İletişimin tanımı, temel varsayımları ve özellikleri, birimleri, İletişim ve algı, tutum ve davranışlar, ikna edici iletişim, reklamcılık, propaganda ve halkla ilişkiler

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Öğretim elemanının hazırladığı ders notu

Notlar

Öğretim elemanının hazırladığı ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletişim kavramını ve önemini bilir.
ÖÇ02 Etkin iletişimin sağlanması için gerekli koşullarının ne olduğunu bilir.
ÖÇ03 Sağlık sektöründe iletişimin önemini bilir.
ÖÇ04 Beden dilini ve iletişime etkisini bilir.
ÖÇ05 Empati kavramını ve etkilerini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ormancılık ve Orman Ürünleri alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ormancılık uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, ormancılık hizmetleri ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ormancılık ve orman ürünleri ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkilerde hücre ve organ yapısı, yaşamsal faaliyetler, bitki-su-toprak ilişkisi, meteorolojik olaylar, ekoloji ve çevre sorunları ile ilgili temel bilgiye sahip olur. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik düşünebilir, ormancılık ve orman ürünleri alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde kullanır
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Meslek alanı ile ilgili araştırma yapmak bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir orman ürünü olan odundan üretilen ahşap esasları ürünlerin elde etme teknolojilerini açıklayabilir ve bu tesislerde yönetici olarak çalışabilir
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Asli ve tali orman ağaçlarının dikimi, yetiştirilmesi, bakımı, kesimi, üretimi, taşınması, depolanması işlemlerinin yapar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak birlikte hareket eder 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Odun ve Odun dışı orman ürünleri üretim teknolojileri alanında yeterli bilgiye sahiptir ve bu ürünlerin işlendiği tesislerde ekip lideri olarak çalışabilir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olu 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşlarıile yeterli düzeyde iletişim kurar
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ormanların geliştirilmesi usulsüz ve kanunsuz müdahalelere, tabii afetlere, yangınlara, muhtelif orman zararlılarına karşı koruma ve gerekli kontrolleri yaptırır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişimin Tanımı-Kapsamı-Amacı ve İletişim İle İlgili Temel Kavramlar öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İletişim Süreci ve Öğeleri öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 İletişimin Önemi-Etkin İletişim Kavramı ve Koşulları öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 İletişimde Algılama ve Değerlendirme öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 İletişim Türleri ve Sözlü İletişim Kavramı öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 İletişim Türleri ve Yazılı İletişim Kavramı ve Türleri öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 İletişim Türleri ve Beden Dilinin İletişimdeki Rolü ve Önemi öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Biçimsel Olmayan İletişim ve Kişiler arası İletişim Kavramı öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Biçimsel İletişim ve Örgütsel İletişim Yöntemleri öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Sağlık Sektöründe İletişimin Yeri ve Önemi öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 İşitmek ve Dinlemek öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Dinleme Türleri ve Geri Bildirim Süreci öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 İletişim Engelleri ve Aşılması öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Empati Kavramı ve Empatik Yaklaşım öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 68
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,72
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.06.2024 10:57